PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 459 Badania marketingowe - zmiany w metodologii i technikach badawczych | 204--213
Tytuł artykułu

Refleksje nad metodami badań w obszarze promocji sms-owej wśród pokolenia Z

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Research Methods in The Area of Sms-Communication within Generation Z. Reflections and Experiences
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wykorzystanie urządzeń mobilnych do codziennej komunikacji przez młodych ludzi jest w zasadzie powszechne. W centrum zainteresowania Autorek leżą postawy pokolenia Z wobec różnych aspektów m-komunikacji. W artykule przedstawiono doświadczenia z wykorzystywania wybranych narzędzi badawczych, których celem było zdiagnozowanie stosunku pokolenia Z do komunikacji SMS-owej oraz zakresu i charakteru używania przez nich SMS-ów. Dokonano analizy przesłanek niepowodzenia przeprowadzonych badań fokusowych oraz zaprezentowano wypracowaną, autorską metodę dzienniczka, służącą do zilustrowania zasięgu wykorzystywania SMS-ów przez pokolenie Z. Wyniki sondażowych badań z wykorzystaniem metody dzienniczka wskazują, że pokolenie Z nie preferuje promocji za pośrednictwem SMS-ów i prezentuje raczej postawy negatywne wobec tej formy komunikacji marketingowej(abstrakt oryginalny)
EN
The use of mobile devices for daily communication among young people is basically universal. The authors are interested in the attitudes of generation Z to various aspects of m-communication. The paper presents the experiences of using selected research tools aimed at diagnosing the scope of promotion via sms among Polish youth. The paper covers the analysis of failure of research study conducted on the basis of focus research and presents the results of pilot study of originally implemented research method - diary method, used to illustrate the range of use of sms by the generation Z. The results of using the diary method suggests that the generation Z does not favor the promotion via sms and represents a rather negative attitude against this form of marketing communication(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
  • Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie
Bibliografia
  • Grzesiuk A., Frąckiewicz E., 2015, Niepublikowane wystąpienie w trakcie 12th International Circle Conference, Szczecin, Poland, 8-10 April.
  • Gutkowska K., Ozimek I. (red.), 2008, Zachowania młodych konsumentów na rynku żywności, Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa.
  • http://www.slideshare.net/jwtintelligence/f-external-genz041812-12653599/4-METHODO-
  • LOGYJWTs_Gen_Z_Digital_in. http://www.northeastern.edu/innovationsurvey/generation-z/index.html
  • http://www.slideshare.net/jwtintelligence/f-external-genz041812-12653599/4-METHODOLO-GYJWTs_
  • Gen_Z_Digital_in.http://www.northeastern.edu/innovationsurvey/generation-z/index.html.
  • https://www.uke.gov.pl/files/?id_plik=12341.
  • Kall J., 2015, Branding na smartfonie. Komunikacja mobilna marki, Wolters Kluwer, Warszawa.
  • Levickaite R., 2010, Generations X, Y, Z: how social networks form the concept of the world without borders (the case of Lithuania), LIMES, vol. 3, no. 2.
  • Olejniczuk-Merta A., 2009, Młodzi konsumenci w procesach transformacji rynkowej, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • Rideout V.I., Foehr U.G., Roberts D.F., 2010, Generation M2: Media in the lives of 8-18 years old. Menlo Park, Kaiser Family Foundation, January.
  • Turner A., 2015, Generation Z: Technology and Social Interest, The Journal of Individual Psychology, vol. 71, no. 2, Summer.
  • Wiktor J.W., 2013, Komunikacja marketingowa, WN PWN, Warszawa.
  • Wolny R., 2005, Segment młodych konsumentów (15-24 lata) - wyzwanie dla europejskich przedsiębiorstw, [w:] Karwowski J. (red.), Polski konsument i przedsiębiorstwo na jednolitym europejskim rynku, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.
  • Żelazna K., Kowalczuk I., 2003, Zachowania młodych konsumentów na rynku napojów bezalkoholowych, Acta Scientiarum Polonorum - Oeconomia, nr 2 (1).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171457779

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.