PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 459 Badania marketingowe - zmiany w metodologii i technikach badawczych | 214--221
Tytuł artykułu

Pokolenie head down jako konsekwencja smartfonizacji społeczeństwa

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The "Head Down" Generation as a Consequence of Smartphonization of The Society
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem niniejszego opracowania jest próba charakterystyki pokolenia head down w kontekście smartfonizacji społeczeństwa. Dokonano podziału i opisu generacji X, Y, Z, C tworzących pokolenie head down. Zaprezentowane podziały generacyjne i ich opisy nie są jednoznaczne ani ostateczne. Rozbieżności wynikają głównie z różnych ram czasowych dotyczących lat urodzin członków poszczególnych generacji. Owe przesunięcia w czasie spowodowane są uwarunkowaniami społecznymi i historycznymi w USA, Europie i w Polsce. W Polsce bowiem większość ważnych procesów społeczno-kulturowych zachodziła nieco później niż na Zachodzie. Kolejno przedstawiono zalety i wady smartfonizacji społeczeństwa w kontekście społeczno-kulturowym i zdrowotnym. Zwrócono uwagę na nowe zjawiska społeczne, będące konsekwencją smartfonizacji cywilizacji, takie jak: nomofobia, fonoholizm, kokonizm, phubbing(abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of this study is an attempt to characterize the "head down" generation in the context of smartphonization of the society. A breakdown and a description of Generation X, Y, Z, C forming a "head down" generation were made. Generation divisions presented and their descriptions are neither very clear nor final. The discrepancies are mainly due to different time-frame for years of birth of the members of each generation. These time shifts are caused by social and historical circumstances in the USA, Europe and Poland. In Poland most of the important sociocultural processes took place somewhat later than in the West. Then advantages and disadvantages of smartphonization of the society in the socio-cultural and health context were presented. Attention was drawn to new social phenomena, as a consequence of smartphonization of civilization, such as: nomophobia, phonoholism, cocooning, phubbing(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bodzioch K., 2011, Pokolenie C - wymysł socjologów czy kolejna odsłona pokolenia Y?, http://www.treco.pl/wiedza/artykuly-szczegoly/id/875/pokolenie-c-wymysl-socjologow-czy-kolejna-odslona-pokolenia-y- (28.12.2015).
  • Brach B., 2015/16, Jak uniknąć błędów z pokolenia Y i zrozumieć pokolenie Z, Badania Marketingowe, Jubileuszowy Rocznik Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii - edycja XX "Czas triangulacji".
  • Carr N., 2012, Płytki umysł. Jak internet wpływa na nasz mózg, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  • Dybicz P., 2014, Sieciaki i ekranolatki - rozmowa z prof. Agnieszką Ogonowską, Tygodnik Przegląd.pl, https://www.tygodnikprzeglad.pl/sieciaki-ekranolatki-rozmowa-prof-agnieszka-ogonowska/ (25.12.2015).
  • Evans L. "Li", 2011, Social Media Marketing. Odkryj potencjał Facebooka, Twittera i innych portali społecznościowych, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  • Fazlagić J.A., 2008, Charakterystyka pokolenia Y, E-mentor, nr 3 (25), http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/25/id/549 (25.12.2015).
  • Fishman D.L., 2015, TEXT NECK: A Global Epidemic, The Text Neck Institute, http://text-neck.com/ (21.12.2015).
  • Harvey P., 2010, As College Graduates Hit the Workforce, So Do More Entitlement-Minded Workers, University of New Hampshire, Media Relations, http://www.unh.edu/news/cj_nr/2010/may/lw17gen-y.cfm (25.12.2015).
  • Klimowicz M., Kulczycki E., Piotrowska R., Rozkosz E., Sieńko M., Siuda P., Stunża G.D., Muszyński D., Dąbrowska A., 2012, Model kompetencji związanych z posługiwaniem się internetem przez dzieci w wieku od 9 do 13 lat, [w:] Siuda P., Stunża G.D. (red.), Dzieci Sieci - kompetencje komunikacyjne najmłodszych. Raport z badań, Instytut Kultury Miejskiej, Gdańsk, http://www.dzieci-sieci.pl/uploads/static/assets/Dzieci_sieci.pdf (14.12.2015).
  • Kucharczyk J., 2013, O pokoleniach. Czym ludzie się od siebie różnią, http://sklepgospel.pl/news,6 (23.12.2015).
  • Kulczycki E., Sieńko M., Siuda P., 2012, Wywiad skategoryzowany, Dzieci Sieci - kompetencje komunikacyjne najmłodszych. Raport z badań, Siuda P., Stunża G.D. (red.), Instytut Kultury Miejskiej, Gdańsk, http://www.dzieci-sieci.pl/uploads/static/assets/Dzieci_sieci.pdf (14.12.2015).
  • Magdziarz B., 2014, Smartfonizacja, czyli rynek telekomunikacyjny oczami internautów, Portal Telekomunikacyjny Telix.pl, http://www.telix.pl/artykul/smartfonizacja--czyli-rynek-telekomunikacyjny-oczami-internautow-3,61297.html (21.12.2015).
  • Mróz B., 2015/16, Zrozumieć duszę konsumenta, Badania Marketingowe, Jubileuszowy Rocznik Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii - edycja XX "Czas triangulacji".
  • Naruszewicz M., 2015, Dlaczego marketing mobilny jest skuteczniejszy od standardowych działań webowych?, NowyMarketing.pl, , http://nowymarketing.pl/a/6713,dlaczego-marketing-mobilny-
  • jest-skuteczniejszy-od-standardowych-dzialan-webowych (22.12.2015).
  • Pawłowska M., 2015, Generacja Z. Młodzi, otwarci, wychowani w dobrobycie, żyjący w świecie wirtualnym, skazani na kryzys, http://natemat.pl/55617,generacja-z-mlodzi-otwarci-wychowani-w-dobrobycie-zyjacy-w-swiecie-wirtualnym-skazani-na-kryzys (25.12.2015).
  • Pilawski P., 2015, Phubbing, Uniwersytet Warszawski, http://nowewyrazy.uw.edu.pl/haslo/phubbing.html?pdf=1 (28.12.2015).
  • Reszko M., 2015, Pokolenie X, Y, Z. Nowe znaczenie skutecznego przywództwa, http://zaprojektujkompetencje.pl/assets/pliki/Pliki tekstowe/Monika Reszko.pdf, Gdańsk (26.12.2015).
  • Siuda P., Stunża G.D., Dąbrowska A.J., Klimowicz M., Kulczycki E., Piotrowska R., Rozkosz E., Sieńko M., Stachura K., 2013, Dzieci Sieci 2.0. Kompetencje komunikacyjne młodych, http://www.dzieci-sieci.pl/uploads/static/assets/Dzieci_sieci_2.0.pdf, Instytut Kultury Miejskiej, Gdańsk (21.12.2015).
  • Skarul B., 2009, Pokolenie Y - przytłoczeni rzeczywistością, Głos Szczeciński, http://www.gs24.pl/artykuly-archiwalne/art/5325054,pokolenie-y-przytloczeni-rzeczywistoscia,id,t.html (25.12.2015).
  • Solska J., 2009, Raport: Pokolenie Y na rynku pracy. Młodość idzie w klapkach, Tygodnik Polityka, http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/rynek/270628,1,raport-pokolenie-y-na-rynku-pracy.read (25.12.2015).
  • Sołowiej K., 2013, Cocooning: cały świat w czterech ścianach, http://natemat.pl/80505,cocooning (21.12.2015).
  • Szymańska J., 2015, Smartfonizacja Polaków: Co nowego w branży mobilnej w roku 2015?, https://blog.avast.com/pl/2015/10/02/smartfonizacja-polakow-co-nowego-w-branzy-mobilnej-w-roku-2015/ (21.12.2015).
  • Tałaj R., 2015, Nomofobia, Uniwersytet Warszawski, http://nowewyrazy.uw.edu.pl/haslo/nomofobia.html?pdf=1 (28.12.2015).
  • Wójcik A., 2015/16, Ceny wzrosną, Badania Marketingowe, Jubileuszowy Rocznik Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii - edycja XX "Czas triangulacji".
  • Wrzesień W., 2007, Czy pokoleniowość nam się nie przydarzy? Kilka uwag o współczesnej polskiej młodzieży, Nauka, nr 3, http://www.pan.poznan.pl/nauki/N_307_09_Wrzesien.pdf (23.12.2015).
  • Zgłobik R., 2015, Pokolenie Y, Portal eurostudent.pl, http://www.eurostudent.pl/Pokolenie-Y,artykul,1944,artykuly.html (25.12.2015).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171457817

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.