PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr IV/2 | 1473--1482
Tytuł artykułu

Behavioural Consumer Preferences in Organic Products Distribution in Małopolska Region

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The objective of the paper was to learn about behavioural consumer preferences with regard to organic products distribution on the area of Małopolskie Voivodeship. The research studies covered purposefully selected a 100-person group of respondents. On account of the growing awareness of consumers concerning healthy food, they will even more often reach for organic products. Thus, the process of their distribution should be properly prepared so that the demand for this kind of food is the highest. The investigated respondents use a previously prepared shopping list and carefully read available products while shopping. Majority of them look for loose products. A proper quality of products and form of sale may increase the consumers' interest and consequently their distribution.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
1473--1482
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Agriculture in Krakow
  • University of Agriculture in Krakow
  • University of Agriculture in Krakow
  • Mendel University in Brno
  • Mendel University in Brno
Bibliografia
  • Chaisuriyathavikun N., Punnakitikashem P. (2016). A study of factors influencing customers' purchasing behaviours of gold ornaments, Journal of Business and Retail Management Research Vol. 10 Issue 3
  • Cheng Y. G., Fok W., Fok L. Y. (2016). A study of the factors affecting trust towards organic food in China, Allied Academies International Conference: Proceedings of the Academy for Studies in International Business, Vol. 16(1):1-4.
  • Grzelak A., Gałązka M. (2009) Związki potrzeb, popytu i konsumpcji żywności - ujęcie teoretyczne, SERiA s. 42-46
  • Gutkowska K., Ozimek I. (2005) Wybrane aspekty zachowań konsumentów na rynku żywności- kryteria zróżnicowania, (s.24) Warszawa, Wydawnictwo SGGW
  • Jeleń I., Sawicki P. (2015) Kształtowanie sieci dystrybucji w warunkach zróżnicowanych form sprzedaży towarów, Logistyka - nauka, Nr 2/2015: 301-309
  • Kuboń M., Kwaśniewski D., Malaga-Toboła U., Tabor S. (2014) Model solutions of distribution logistics with regard to organic products, Agricultural Engineering, 2(150): 77-90.
  • Mohsen M., Dacko D. (2013). An extension of the benefit segmentation base for the consumption of organic food: A time perspective, Journal of Marketing Management, Vol. 29(15-16): 1701-1728,
  • Niewęgłowski M., Jabłonka R. (2014). Kanały dystrybucji surowców i produktów żywnościowych gospodarstw ekologicznych w regionie siedleckim, SERiA, Roczniki Naukowe, Tom XVI(2):195-199
  • Olech E., Kuboń M. (2015). Motywy wyboru produktów ekologicznych przez konsumentów segmentu demograficznego z terenu Małopolski, SERiA, Roczniki Naukowe, Tom XVII(1):164-169
  • Pawlewicz A., Gotkiewicz W. (2012). Kanały dystrybucji surowców żywnościowych z gospodarstw ekologicznych w województwie Warmińsko-Mazurskim, Logistyka 4/2012:1168
  • Pilarczyk B., Nestorowicz R. (2010). Marketing ekologicznych produktów żywnościowych, Oficyna, Warszawa, s.171
  • Thorsøe M. (2015). Maintaining Trust and Credibility in a Continuously Evolving Organic Food System, Journal of Agricultural and Environmental Ethics 28:767-787
  • Vietoris V., Kozelová D., Mellen M., Chreneková M., Potclan J. E., Fikselová M., Kopkáš P., Horská E. (2016). Analysis of Consumer Preferences at Organic Food Purchase in Romania, Polish Journal of Food And Nutrition Sciences, Vol. 66(2):139-146
  • Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, (2014). Ramowy Plan Działań dla Żywności i Rolnictwa Ekologicznego w Polsce na lata 2014 - 2020 Warszawa
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171457989

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.