PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 460 Badania marketingowe a potrzeby informacyjne podmiotów decyzyjnych na współczesnym rynku | 71--81
Tytuł artykułu

Akulturacja a zachowania konsumentów - obszary i wyzwania badawcze

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Acculturation vs. Behaviour of Consumers - Research Areas and Challenges
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W dobie globalizacji i pogłębiających się procesów integracyjnych obserwuje się zjawisko przenikania różnych kultur - akulturacji. Akulturacja dotyka wszystkich podmiotów rynku, w tym konsumentów znajdujących się w nowych warunkach kulturowych. Celem artykułu jest zaprezentowanie zakresów badań ekonomicznych możliwych do podejmowania w obszarze problematyki akulturacji oraz źródeł informacji wtórnych i pierwotnych wykorzystanych w badaniu zachowań nabywczych konsumentów podlegających akulturacji. Ponadto przedstawione zostały doświadczenia Autorki projektu i najważniejsze wnioski wynikające z realizacji badań międzynarodowych(abstrakt oryginalny)
EN
In the era of globalisation and intensifying integration processes, a phenomenon of overlapping different cultures - acculturation - is being observed. Acculturation affects all market entities including consumers who find themselves in new culture conditions. The article aims at presenting the scope of economic research that can be undertaken in the context of acculturation, and at pointing to sources of primary and secondary information that might be used in examining purchase related behaviour of consumers subject to acculturation. Additionally, experience of the author of the project is discussed along with the most important conclusions that result from the international research(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Berry J.W., 2010, Intercultural relations and acculturation in the Pacific Region, Journal of Pacific Rim Psychology, November, vol. 4, issue 2, s. 95-102.
  • Boski P., 2009, Kulturowe ramy zachowań społecznych. Podręcznik psychologii międzykulturowej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Jaciow M., Wolny R., Stolecka-Makowska A., 2013, E-consumer in Europe. Comparative analysis of behaviors, Helion, Gliwice.
  • Jemielniak D., 2012, Badania jakościowe, t.1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Karcz K., 2004, Międzynarodowe badania marketingowe. Uwarunkowania kulturowe, PWE, Warszawa.
  • Malinowska M., Stolecka A., 2010, Dylematy badań międzynarodowych na przykładzie projektu polsko-francuskiego "Europa przedsiębiorstw - zarządzanie różnicami kulturowymi", Prace Naukowe UE w Katowicach, s.160-167.
  • Steenkamp J.-B.E.M., 2001, The role of national culture in international marketing research, International Marketing Review, vol. 18, no. 1, s. 30-46.
  • Stolecka-Makowska A., 2014, Zastosowanie podejścia interpretacyjnego w badaniu zmian zachowań nabywczych konsumentów podlegających akulturacji, Prace Naukowe UE we Wrocławiu, nr 336, s. 250-256.
  • Rządowa Rada Ludnościowa, 2006, część I, Raport pt. Sytuacja demograficzna Polski i założenia polityki ludnościowej, Warszawa, s. 112-136, www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/bip/BIP_raport_RRL _2004.pdf (15.12.2015).
  • Ward C., 2001, The ABC's of Acculturation, [w:] Landis D., Bennett J., Bennett M. (red.), Handbook of Culture and Psychology, Oxford University Press, New York, s. 411-445.
  • Zakaria N., 2000, The effects of cross-cultural training on the acculturation process of global workforce, International Journal of Manpower, vol. 21, no. 6.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171458053

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.