PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 460 Badania marketingowe a potrzeby informacyjne podmiotów decyzyjnych na współczesnym rynku | 137--151
Tytuł artykułu

Różnice pomiędzy deklaracjami dotyczącymi zakupu produktów marek własnych sieci handlowych a faktycznymi decyzjami zakupowymi młodych nabywców

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Differences Between Purchase Declarations of Shopping Chains Private Labels vs. Real Buying Behaviour of Young Consumers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem poznawczym badania jest ukazanie problemu braku zgodności pomiędzy deklaracjami a rzeczywistym nabywaniem artykułów marek własnych sieci handlowych. W celu identyfikacji potencjalnych rozbieżności, w oparciu o sporządzone fotografie, dokonano analizy porównawczej. Wybór segmentu młodych nabywców nie był przypadkowy. Jego wyodrębnienie jest istotne z punktu widzenia wysokiego udziału w strukturze demograficznej Polski (osoby w wieku 20-34 lat stanowią 23% populacji kraju). Badani wskazywali, że nabywają artykuły sypkie, słodycze oraz nabiał marek własnych. Natomiast nie korzystają z produktów kosmetycznych i nie są skłonni do ich przetestowania. W przypadku 85% deklaracji dostrzeżono pewne rozbieżności. Głównie dotyczyły one sytuacji, w której nabywcy wskazywali, iż nie kupują określonych produktów, a znajdowały się one na ich półkach, bądź też, gdy wskazywano na zakup niewielkiego odsetka produktów marek własnych, a większość produktów miała logo sieci handlowej(abstrakt oryginalny)
EN
The epistemic goal of this paper is to show the problem of the inconsistencies between declarationsand the exact purchase of private label products. In order to identyfy the potential differences, the comparative analysis of photographs was conducted. The selection of this segment is important due to the fact that 23% of Polish population constist of people at the age of 20-34. Sweets, dairy and powdery are the most founded products among young Bąkconsumers. Respondents do not purchase beauty products and are not willing to test them. The research reveals that 85% of opinions made by the buyers were different from the state of their private label products possession. The main discrepancy was between the respondents' claim that they do not acquire private labels products, but they were present at provided pictures or in declaring only small percentage of that kind of purchases while most of presented consumables were signed by the distributive network(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Angrosino M., 2010, Badania etnograficzne i obserwacyjne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Babbie E., 2007, Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Domański T., 2005, Strategie rozwoju handlu, PWE, Warszawa.
  • Flejterska E., 2011, Psychologiczne determinanty zachowań nabywców, [w:] Perenc J., Rosa G. (red.), Zachowania nabywców, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.
  • Foxall G.R., Goldsmith R.E., 1998, Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Gracz L., Ostrowska I., 2014, Młodzi nabywcy na e-zakupach, Wydawnictwo PLACET, Warszawa.
  • Horvat S., Ozretić-Došen Ɖ.,2015, Implementation of the product life cycle concept in private label management: focus on the growth stage, [w:] Martinez-López F.J., Carlos Gázquez-Abad J., Sethuraman R. (eds), Advances in National Brand and Private Label Marketing, Second International Conference, Springer International Publising, Switzerland.
  • Hughes G.D., 1971, Attitude Measurement for Marketing Strategies, Scott Foresman, Glenview IL.
  • Keller K., 2011, Strategiczne zarządzanie marką, Kapitał marki - budowanie, mierzenie i zarządzanie, Oficyna Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., Warszawa.
  • Kumar N., Steenkamp J.-B., 2007, How to Meet the Store Brand Challenge, Harvard Business School Press, Massachusetts.
  • Nowotniak J., 2013, Badania etnograficzne z elementami wizualnymi w kształceniu akademickim - możliwości i ograniczenia, Opuscula Sociologica, nr 4.
  • Peszko K., 2011, Instrumenty marketingu i ich wpływ na zachowania nabywców, [w:] Perenc J., Rosa G. (red.), Zachowania nabywców, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.
  • Volpe R., 2011, The relationship between national brand and private label food products. Prices, promotions, recessions, and recoversies, Economic Research Service, no. 129.
  • Zalega T., 2013, Nowe trendy i makrotrendy w zachowaniach konsumenckich gospodarstw domowych w XXI wieku, Konsumpcja i Rozwój, nr 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171458119

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.