PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 1(17) Praca i bezrobocie - ramy prawne i instytucjonalne | 76--79
Tytuł artykułu

Wizerunek pracodawcy i pracownika w Internecie - aspekty prawne zamieszczania informacji na forach i portalach społecznościowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Image of the Employer and the Employee on the Internet - the Legal Aspects of Publishing Information on Forums and Social Networking Sites
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współczesny pracodawca, a także pracownik, sięga po nowe metody poszukiwania informacji o danej osobie czy firmie, jedną z nich są zasoby Internetu. Pierwsza część artykułu obrazuje jak ważnym narzędziem w dobie współczesnej okazuje się być Internet. Dzięki niemu, możliwym staje się kreowanie wizerunku pracodawcy w sposób dla niego najkorzystniejszy. Zabiegi takie podlegają zarówno ograniczeniom etycznym, jak i prawnym, a zwłaszcza ochronie przed czynami nieuczciwej konkurencji. W kolejnej części zostaje poddany analizie artykuł 100 § 1 i 2 Kodeksu pracy, stanowiący o podstawowych obowiązkach pracownika. Wraz z rosnącą popularnością portali społecznościowych, osoby prywatne coraz chętniej dzielą się informacjami ze swojego życia. Niejednokrotnie zachowanie pracownika w czasie wolnym znacząco odbiega od wizerunku firmy, o który winien on dbać. (abstrakt oryginalny)
EN
The modern employer and employee are reaching for new ways to search for information about a particular person or company. One of them are Internet resources. The first part of the article illustrates how an important tool in today turns out to be the Internet. With it, it becomes possible to create the image of an employer in a manner most favorable to him. Such treatments are limited by both ethical and legal limitations, especially the protection against unfair competition. The next part of the article is analysis of the Article 100 § 1 and 2 of the Labour Code, which is constitutes the employee's fundamental responsibilities. With the growing popularity of social networking sites, individuals are increasingly willing to share information about their private life. Often, the behavior of the employee in his free time, is significantly different from the image of the company, for which he must take care of. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Bibliografia
  • 1. 86% sprawdza pracodawcę w sieci, (2012) serwis Praca pl. z 28.02.2012 roku, http://praca.wp.pl/title,86-proc-kandydatow-sprawdza-pracodawce-w-sieci,wid,14288511,wiadomosc.html?ticaid=1f9e6 [30.11.2012].
  • 2. Iwulski J., Sanetra W., (2009) Komentarz do Kodeksu pracy, Warszawa: Wydawnictwo prawnicze Lexis Nexis.
  • 3. Klucz D., (2009) Naruszenie obowiązków przez pracownika, Warszawa: Wydawnictwo CH Beck.
  • 4. Kowalczyk M., Giereś K., (2011) O szkalowaniu osób i firm w Internecie, "Network magazyn" z 12.08.2011 roku, http://www.networkmagazyn.pl/o-szkalowaniu-osob-i-firm-w-internecie [03.12.2012].
  • 5. Lasek P., (2012) Co pracodawca może wiedzieć o swoim pracowniku, by nie naruszyć jego prawa do prywatności, "Profesjonalnie o danych osobowych" z 27.08.2012 roku, http://blog-daneosobowe.pl/?p=410 [03.12.2012].
  • 6. Miller G., (2012) Pracowniku pisz, co chcesz, czyli wolność słowa po polsku, "Monday blog" z 31.08.2012 roku, http://mondayblog.pl/?p=880 [03.12.2012].
  • 7. Romer M.T., (2008) Prawo pracy. Komentarz, Warszawa: Wydawnictwo prawnicze Lexis Nexis.
  • 8. Salwa Z., (2006) Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych, Warszawa: Wydawnictwo prawnicze Lexis Nexis.
  • 9. Skąpski M., (2010) Wpływ pracowniczego obowiązku dbałości o dobro zakładu pracy na zakres kompetencji pracodawcy do kontrolowania pracownika [w:] Góral Z., (red.), Kontrola pracownika. Możliwości techniczne i dylematy prawne, Warszawa: Wydawnictwo Wolters Kluwer SA.
  • 10. Strzelec D., Janowska A., (2012) Jak chronić e-wizerunek pracodawcy?, "Gazeta małych i średnich przedsiębiorstw", http://www.gazeta-msp.pl/?id=pokaz_artykul&indeks_artykulu=2136 [03.12.2012].
  • 11. Ustawa Kodeks pracy z dnia 26 czerwca 1974 roku, Dz.U. z 1974 r. nr 24, poz. 141 ze zm.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171458221

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.