PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 460 Badania marketingowe a potrzeby informacyjne podmiotów decyzyjnych na współczesnym rynku | 267--276
Tytuł artykułu

Skale do pomiaru postaw stosowane w badaniach wizerunku polityka

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Attitude Scales Used in The Research of Politician's Image
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Postawy wyborców wobec polityka to dobry prognostyk wyników wyborów. Z badań wynika, że pozytywny obraz kandydata na posła czy prezydenta w znaczącym stopniu determinuje pożądany przez aktora politycznego wynik głosowania. Okazuje się również, że to głównie emocje (a nie wiedza, doświadczenie czy program polityczny) w istotny sposób kształtują zachowania wyborców. Wielu głosujących nie ma bowiem żadnej merytorycznej wiedzy na temat polityka. W związku z tym przygotowano artykuł, którego celem jest systematyzacja wiedzy na temat istoty i zasad wykorzystania skal do pomiaru postaw wobec aktorów politycznych. Rozważania skupiają się w szczególności na dwóch popularnych skalach - dyferencjale semantycznym i termometrze uczuć(abstrakt oryginalny)
EN
The attitude toward a politician is a good predictor of election results. Some studies show that a positive image of a candidate determines the desired outcome of voting. It also turns out that the main factors influencing voters' behavior are emotions (not knowledge, experience or political program). As a matter of fact, many voters know nothing about a particular politician. Therefore, the aim of the article is to systematize knowledge about nature and application rules of some scales to measure attitudes toward politicians. The following considerations mainly concern two popular scales: semantic differential and feeling thermometer(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Bibliografia
  • Abelson R.P., Kinder D.R., Peters M.D., Fiske S.T, 1982, Affective and semantic components in political person perception, Journal of Personality and Social Psychology, vol. 42, s. 619-630.
  • ANES, 2007, Question Comparision, http://www.electionstudies.org/conferences/2007GallupANES/QuestionComparisons.pdf (27.11.2015).
  • Ariadna, 2002-2016, FAQ, http://panelariadna.pl/userpanel.php
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171458361

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.