PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 71 | 95--105
Tytuł artykułu

System zawodowcy w kontekście strategii przeciwdziałania bezrobociu młodzieży w krajach Unii Europejskiej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
System Zawodowcy in the Context of Strategies to Combat Youth Unemployment in Countries of the European Union
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule podjęto próbę oceny użyteczności platformy informatycznej System Zawodowcy w świetle strategii przeciwdziałania bezrobociu młodzieży. W obszarze edukacyjnym najważniejszym blokiem działań sprzyjających zatrudnieniu młodzieży są rozwiązania pozwalające na dostarczenie jej możliwości nabycia doświadczenia zawodowego i poprawy umiejętności zawodowych. W województwie poznańskim System Zawodowcy - jako centrum i platforma informatyczna - wspiera nawiązywanie i utrzymywanie współpracy szkół o profilu zawodowym z pracodawcami. Portal jest unikatowym rozwiązaniem i cechuje się uniwersalnością, łatwością obsługi, wysoką skutecznością oraz niskimi kosztami wdrożenia. Podjęte przedsięwzięcie staje się zaczątkiem przyszłego partnerstwa społecznego, zmierzającego do budowy zintegrowanego modelu wspierania zatrudnienia młodzieży na poziomie regionalnym. (abstrakt oryginalny)
EN
This article attempts to assess the usefulness of the IT platform System Zawodowcy in light of the strategies to combat youth unemployment. In the area of education, the most important block of actions conducive to youth employment consists of solutions providing opportunities to acquire work experience and to improve professional skills. In the Poznan voivodeship, System Zawodowcy - as a center and an IT platform - supports the initiation and maintenance of collaborative partnerships between vocational schools and employers. This portal provides a unique solution and is characterized by versatility, ease of use, high efficiency and low implementation costs. The undertaken venture becomes a starting point for a future social partnership aimed at building an integrated model of supporting youth employment at a regional level. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
95--105
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • 1. Bronk, A., Wiśniewski, Z, Wojdyło-Preisner, M. (red.) (2014). Ryzyko długotrwałego bezrobocia w Polsce. Diagnoza i metody zapobiegania. Warszawa: Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej - CRZL.
  • 2. Buttler, D. (2011). Pozycja wolontariuszy na rynku pracy. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego.
  • 3. Dietrich, H. (2013). Jugendarbeitslosigkeit: Aktive Arbeitsmarktpolitik. Wirtschafts-dienst, Heft 6.
  • 4. Dustmann, Ch., Schönberg, U. (2008). Why does the German apprenticeship system work? In: Mayer, K., Solga U. (red.), Skill Formation. Interdisciplinary and Cross-National Perspectives. Cambridge-New York: Cambridge University Press, 85-108.
  • 5. Jeruszka, U. (red.) (2000). Efektywność kształcenia zawodowego. Kształcenie zawodowe a rynek pracy. Warszawa: Instytut Pracy i Spraw Socjalnych.
  • 6. Ulrich, J.G., Eberhard, V. (2008). Die Entwicklung des Ausbildungsmarktes in Deutschland seit der Wiedervereinigung. In: Beicht U., Friedrich M., Ulrich J.G. (Hrsg.), Ausbildungschancen und Verbleib von Schulabsolventen. Bielefeld: Bertels-mann, 13-57.
  • 7. Wiśniewski, Z. (red.) (2007). System przepływu informacji o rynku pracy w Toruniu. Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
  • 8. Wiśniewski, Z., Zawadzki, K. (red.) (2010). Aktywna polityka rynku pracy w Polsce w kontekście europejskim. Toruń: UMK-WUP.
  • 9. Wiśniewski, Z., Wojdyło-Preisner, M. (red.) (2014). Diagnozowanie stopnia zagrożenia długotrwałym bezrobociem. Teoria i praktyka. Warszawa: Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej - CRZL.
  • 10. Youth employment measures (2010). Brussels: European Employment Observatory Review.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171458375

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.