PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2017 | nr 2 | 22--27
Tytuł artykułu

Korzyści wynikające ze stosowania podejścia procesowego zgodnego z nową normą ISO 9001 w realizacji usług administracyjnych

Warianty tytułu
Benefits Resulting from the Use of the Process Approach in Accordance with the New ISO 9001 Standard in the Implementation of Administrative Services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł omawia korzyści wynikające ze stosowania podejścia procesowego zgodnego z nową normą ISO 9001 w realizacji usług administracyjnych. Przedstawiano dotychczasowe doświadczenia urzędów stosujących systemy zarządzania jakością (w tym pozytywne przemiany oraz bariery towarzyszące wdrażaniu podejścia procesowego). Wskazano na możliwości doskonalenia procesów realizacji usług administracyjnych. (abstrakt oryginalny)
EN
The article discusses the benefits resulting from the use of the process approach in accordance with the new ISO 9001 standard in the implementation of administrative services. Previous experiences of offices applying quality management systems (including positive changes and barriers associated with the implementation of the process approach) have been presented in this paper. The article also identifies further scope for perfecting the processes of administrative services realization. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
22--27
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • CEO Pakuła Consulting
Bibliografia
  • Bordia P., S. L. D. Restubog, N. L. Jimmieson, В. E. Irmer. 2011. "Haunted by the Past: Effects of Poor Change Management History on Employee Attitudes and Turnover". Group&Organization Management 36(2):191-222.
  • Bugdol Marek. 2009. "Możliwości stosowania podejścia procesowego w administracji samorządowej", Samorząd Terytorialny, nr 7-8, ISSN 0867-4973, s. 104-110.
  • Bugdol Marek. 2011. "Sześć sposobów na usprawnianie procesów realizacji usług administracyjnych". Przegląd Organizacji, nr 12, ISSN 0137-7221, s.36-38.
  • Bugdol Marek. 2014. Diagnoza efektywności usług administracyjnych świadczonych, Wyd. Urząd Marszałkowski woj. lubuskiego.
  • Bugdol Marek. 2015. "Organizacyjne problemy wdrażania e-usług w administracji samorządowej". Samorząd terytorialny, nr 7-8, s.157-165.
  • Pedersen Esben Rahbek Gjerdrum, Mahad Huniche. 2011. "Negotiating lean: The fluidity and solidity of new management technologies in the Danish". International Journal of Productivity & Performance Management. Jul, Vol. 60 Issue 6, p.550-566.
  • Garcia-Zamor Jean-Claude, Sebastian Noll. 2009. "Privatization of Public Services in Leipzig: A Balancing Act between Efficiency and Legitimacy". Public Organization Review. Mar, Vol. 9 Issue 1, p.83-99.
  • Halkos George E., Dimitrios Bousinakis. 2012. "Importance and Influence of Organizational changes on Companies and their employees". Journal of Advanced Research in Management 3(2): 90-103.
  • Harrison Stephen J., Ronald J. Stupak. 1993. "Total Quality Management; the organizational equivalent of truth in public administration theory and practice". Public Administration Quarterly. Winter93, Vol. 16 Issue 4, p.416-429.
  • Husein Hakim. 2014. Znaczenie wartości etycznych i organizacyjnych w zarządzaniu jakością na podstawie badań przeprowadzonych w administracji samorządowej 30/09/2014, autor rozprawy doktorskiej.
  • ISO 9001:2015 - Systemy zarządzania jakością.
  • Koenig Karen M. 2008. "IF GOVERNMENT RAN LEAN". Wood & Wood Products. May, Vol. 113 Issue 6, p.15-15. 2/3p.
  • Lavigna Bob. 2005. "Successful Outsourcing-A Delicate Balance". PA Times. Nov, Vol. 28 Issue 11, p.9-12.
  • Ludwiczak Anna. 2012. Podejście procesowe w systemach zarządzania jakością w urzędach administracji samorządowej 19/09/2012, autor rozprawy doktorskiej.
  • Morales Manuel Angel, Manuel E. Maldonado. 2004. "The complete lean public administration: Love it; don't leave it". Caribbean Business. 10/28/2004, Vol. 32 Issue 45, p.58-58.
  • PN-EN ISO 9001:2009. Systemy zarządzania jakością. Wymagania, PKN, Warszawa 2009.
  • PN-EN ISO 9001:2015-10.
  • Pollalis Yannis A. 1996. "A systemic approach to change management". Information Systems Management 13(2):19-26; Manning Т. 2012. "Managing change in hard times". Industrial & Commercial Training 44 (5): 259-267.
  • Rinaldi Marta, Roberto Montanari, Eleonora Bottani. 2015. "Improving the efficiency of public administrations through business process reengineering and simulation". Business Process Management Journal. Vol. 21 Issue 2, p.419-462.
  • Rozporządzenie Ministrów Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej z dnia 14 kwietnia 1999 r. w sprawie rozgraniczania nieruchomości - Dz. U. Nr 45, poz. 453.
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego -Dz.U. z 2016 r. poz. 23 z późniejszymi zmianami.
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej -Dz. U. 2015 poz. 783 z późniejszymi zmianami.
  • Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne -Dz.U.2015.520 z późniejszymi zmianami.
  • Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny -Dz.U. 2016 poz. 380, z późniejszymi zmianami.
  • VIA AESA nr 49/2016.
  • Vitantzakis Nick B. 1995. "Alternative Strategies and Methodologies for the Introduction of TQM to Public Administration". Public Productivity Through Quality & Strategic Management. Vol. 1, p.55-60.
  • Walaszczyk Anna, Magdalena Błaszczyk. 2013. Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej, Nr 1184 Organizacja i zarządzanie, z. 56 2013.
  • Żółciak T. 2014. "Testowaliśmy źródło. Nie jest dobrze". Dziennik Gazeta Prawna, 4.12.2014 r., s. 12.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171458407

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.