PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2017 | 13 | nr 2 | 151--157
Tytuł artykułu

Acceptance of Social Fellow Groups for Learning : Extension of Technology Assessment Model (TAM)

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Akzeptanz Sozialer Netzwerk-Gruppen Angesichts der Edukativen Zielsetzungen - Eine Erweiterung des Tammodells (Technology Assessment Model)
Akceptacja grup społecznych w celach edukacyjnych - rozszerzenie modelu TAM (Technology Assessment Model)
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Background: Students are progressively creating fellow groups on social media for informal communication and learning. Students have groups for assistance, sharing and discussion. This research is carried out to explore the acceptance of fellow groups among students with the help of technology assessment model (TAM).
Methods: Date was collected by the use of adepted questionnaire and elaborated by statistical methods with the help of SPSS 21.
Results and conclusions: This Research model suggests that students are accepting evolvement of fellow groups in studies; perceived usefulness of groups and ease of use exhibit positive relationship towards attitude towards use. This research also identifies that perceived enjoyment of fellow groups strengthen the relationship of perceived usefulness, perceived ease of use and attitude towards use. (original abstract)
Wstęp: Studenci tworzą coraz więcej grup społecznych w mediach społecznościowych dla nieformalnej komunikacji oraz edukacji. Są to grupy wsparcia, pomocy oraz dyskusyjne. Celem tej pracy jest sprawdzenie poziomu akceptowalności grup społecznościowych studentów przy pomocy modelu TAM (technology assessment model).
Metody: Dane zostały zebrane na podstawie przeprowadzonych ankiet i poddane analizie statystycznej za pomocą SPSS 21.
Wyniki i wnioski: Model badawczy sugeruje, że studenci akceptują włączenie grup społecznościowych do procesu nauki, doceniają użyteczność tych grup oraz łatwość stosowania jak również nawiązywania relacji. Zidentyfikowano również zadowolenia ankietowanych osób ze wzmocnienia relacji pomiędzy uczestnikami grup oraz łatwego do nich dostępu. (abstrakt oryginalny)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Tom
13
Numer
Strony
151--157
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • University of Engineering Technology Lahore, Pakistan
  • University of Engineering Technology Lahore, Pakistan
autor
  • University of Sargodha, Pakistan
  • University of Sargodha, Pakistan
Bibliografia
  • Agarwal R., Karahanna E. 2000. Time flies when you're having fun: Cognitive absorption and beliefs about information technology usage. MIS quarterly, 665-694.
  • Ajzen I., Fishbein M. 1980. Understanding attitudes and predicting social behaviour.
  • Baron R.M., Kenny D.A., 1986. The moderator-mediator variable distinction in social psychological research: Conceptual, strategic, and statistical considerations. Journal of personality and social psychology, 51(6), 1173.
  • Crippen K.J., Brooks D.W., 2002. An analysis of student learning at a testing web site emphasizing descriptive chemistry. Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching, 21(2), 183-201.
  • Davis F.D., 1989. Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology. MIS quarterly, 319-340.
  • Drury G., 2008. Opinion piece: Social media: Should marketers engage and how can it be done effectively? Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice, 9(3), 274-277.
  • Emerson T.L.N., English L., McGoldrick K.M., 2016, Cooperative learning and personality types, International Review of Economics Education, 21, 21-29 http://dx.doi.org/10.1016/j.iree.2015.12.003
  • Hill J.R., 1997. Distance learning environments via the World Wide Web. Web-based instruction, 75-80.
  • Jiang M., 2000. A study of factors influencing students' perceived learning in a web-based course environment. International Journal of Educational Telecommunications, 6(4), 317-338.
  • Johanson T., 1996. The virtual community of an online classroom: Participant's interactions in a community college writing class by computer mediated communication. Unpublished doctoral dissertation, Oregon State University.
  • Keeney R.L., 1999. The value of Internet commerce to the customer. Management science, 45(4), 533-542.
  • Kent C., Laslo E., Rafaeli S., 2016, Interactivity in online discussions and learning outcomes, Computers&Education, 97, 116-128 http://dx.doi.org/10.1016/j.compedu.2016.03.002
  • Kucuk S.U., Krishnamurthy S., 2007. An analysis of consumer power on the Internet. Technovation, 27(1), 47-56.
  • Lee W., Xiong L., Hu C., 2012. The effect of Facebook users' arousal and valence on intention to go to the festival: Applying an extension of the technology acceptance model. International Journal of Hospitality Management, 31(3), 819-827.
  • Mangold W.G., Faulds D.J., 2009. Social media: The new hybrid element of the promotion mix. Business horizons, 52(4), 357-365.
  • Mason R., 2006. Learning technologies for adult continuing education. Studies in Continuing Education, 28(2), 121-133.
  • RAFIQUE R., 2016 (March 21). How many of Pakistan's 15 million Facebook users will plant a tree?, DAWN. Retrieved from http://www.dawn.com/news/1192623
  • Saadé R.G., 2003. Web-based educational information system for enhanced learning, EISEL: Student assessment. Journal of Information Technology Education, 2, 267-277.
  • Selwyn N., 2007. 'Screw Blackboard... do it on Facebook!': an investigation of students' educational use of Facebook. Ponencia. En: Poke.
  • Venkatesh V., Davis F.D., 2000. A theoretical extension of the technology acceptance model: Four longitudinal field studies. Management science, 46(2), 186-204.
  • Venkatesh V., Speier C., Morris M.G., 2002. User acceptance enablers in individual decision making about technology: Toward an integrated model. Decision Sciences, 33(2), 297-316.
  • Webster J., Hackley P., 1997. Teaching effectiveness in technology-mediated distance learning. Academy of management journal, 40(6), 1282-1309.
  • Wu W.-Y., Li C.-Y., 2007. A contingency approach toincorporate human, emotional and social influence into a TAM for KM programs. Journal of Information Science.
  • Zhang J., Mao E., 2008. Understanding the acceptance of mobile SMS advertising among young Chinese consumers. Psychology & Marketing, 25(8), 787-805.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171458939

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.