PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 302 | 76--87
Tytuł artykułu

Konsument w centrach handlowych województwa śląskiego

Warianty tytułu
In Shopping Centres of the Silesian Voivodeship
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest rozpoznanie sytuacji na rynku centrów handlowych województwa śląskiego w ujęciu podmiotowym. W szczególności skoncentrowano się na scharakteryzowaniu centrów handlowych funkcjonujących w woj. śląskim i utworzeniu portretu demograficzno-ekonomicznego śląskiego konsumenta. Ponadto dokonano oceny wybranych aspektów zachowań badanych mieszkańców Śląska, w tym m.in. ich zakupów realizowanych w centrach handlowych. W artykule wykorzystano informacje wtórne (m.in. GfK, Colliers International, GUS) oraz informacje pierwotne z badań realizowanych w ramach działalności statutowej Katedry Rynku i Konsumpcji UE w Katowicach.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the article is to identify entities that function on the market of shopping centres in the Silesian voivodeship. In the article characteristics of shopping centres that function on this area is presented along with a demographic and economic portrait of a Silesian consumer. Moreover, shopping done by inhabitants of Silesia in shopping centres is discussed. Additionally, respondents' opinions on the amount of shopping centres in their places of residence are given. The article employs secondary data (provided, inter alia, by GfK, Colliers International, GUS) and primary information obtained while carrying out the research by the Department of Markets and Consumption.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
76--87
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Celińska-Janowicz D. (2011), Centra handlowe wobec miejskiej przestrzeni publicznej - nie tylko imitacja [w:] I. Jażdżewska (red.), Konwersatorium Wiedzy o Mieście, t. XXIV. Człowiek w przestrzeni publicznej miasta, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 149-156.
  • Colliers International (2015), Rynek centrów handlowych w polskich aglomeracjach. Górny Śląsk, Kraków, Łódź, Poznań, Szczecin, Trójmiasto, Warszawa, Wrocław, Colliers International.
  • Colliers International (2016), Polska, Market Insights. Raport Roczny 2016, Colliers International.
  • GfK Polonia (2015), GfK Purchasing Power Europa 2015, GfK Polonia.
  • IBRKK (2011), Handel Wewnętrzny w Polsce 2006-2011, IBRKK, Warszawa.
  • Kolny B. (2013), Rynek usług zagospodarowujących czas wolny - diagnoza i perspektywy rozwoju, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice
  • Kucharska B. (2015), Konsument w sieci handlu detalicznego w województwie śląskim - nowa perspektywa, "Marketing i Rynek", nr 8, s. 299-309.
  • Kucharska B., Kucia M., Maciejewski G., Malinowska M., Stolecka-Makowska A. (2015), The Retail Trade in Europe - Diagnosis and Future Perspectives, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice.
  • Maciejewski G. (2016a), Purchasing Places of Consumer Goods in Selected European Countries, "Acta Scientiarum Polonorum - Oeconomia", No. 15(2), s. 87-101.
  • Maciejewski G. (2016b), Konsument w przestrzeni handlu i usług w perspektywie 2020 roku, "Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach", nr 270, s. 190-199.
  • Makowski G. (2003), Świątynia konsumpcji. Geneza i społeczne znaczenie centrum handlowego, Trio, Warszawa.
  • Twardzik M., Heffner K. (2015), Miasto w mieście - V generacja galerii handlowych w przestrzeni polskich miast, "Marketing i Rynek", nr 8, s. 187-195.
  • [www 1] www.prch.org.plwww.prch.org.pl/katalog-ch (dostęp: 20.04.2016).
  • [www 2] www.prch.org.pl (dostęp: 20.04.2016).
  • [www 3] www.stat.gov.pl - Bank danych lokalnych GUS - stan na 30.06.2015 (dostęp: 25.04.2016).
  • [www 4] www.stat.gov.pl - Aktywność ekonomiczna ludności w województwie śląskim w IV kwartale 2015 - stan na II kwartał 2015 (dostęp: 25.04.2016).
  • [www 5] www.stat.gov.pl - Rocznik Statystyczny Województw, GUS, Warszawa 2015 - stan na 31.12.2014 (dostęp: 25.04.2016).
  • [www 6] www.silesiacityenter.com.pl (dostęp: 25.04.2016).
  • [www 7] www.galeriakatowiceka.eu (dostęp: 25.04.2016).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171461684

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.