PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 23 | 32--49
Tytuł artykułu

Informacje o działaniach CSR i innych korzyściach symbolicznych jako narzędzie zwiększania atrakcyjności pracodawcy w oczach kandydatów różnej płci

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Informations about CSR Activities and Other Symblic Gains as a Tool for Employer Branding for Candidates of Different Gender
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wizerunek firmy jako pracodawcy kształtowany jest nie tylko przez funkcjonalne ("realne‖) cechy oferowanej pracy ale też przez jej cechy symboliczne, wpływające na emocje i poczucie samoidentyfikacji potencjalnych kandydatów. W szczególności można więc oczekiwać, co wydają się wspierać informacje w mediach, że informowanie o prowadzonych działaniach z zakresu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu jest korzystne dla firm w ich działaniach rekrutacyjnych. Tekst opisuje wyniki badania kwestionariuszowego przeprowadzonego na grupie 1054 młodych ludzi, dotyczącego wpływu różnorodnych informacji, w tym tych z obszaru CSR, na decyzję czy warto składać swoją ofertę do danej firmy. Wyniki badania opinii potencjalnych pracobiorców pokazały nie tylko duży potencjał informacji z zakresu CSR w obszarze e-rekrutacji, ale też pokazały sposób w jaki one powinny być prezentowane. Stwierdzono też, że kandydaci oczekują szerokiego informowania o cechach potencjalnego miejsca pracy, nawet i tych, które nie różnicują typowych pracodawców. Jednocześnie pokazano, że różnice pomiędzy płciami w zakresie oceny atrakcyjności firmy jako pracodawcy pod wpływem informacji o działaniach z obszaru CSR i innych informacji o potencjalnym miejscu pracy, są niewielkie. (abstrakt oryginalny)
EN
Employer brand is influence not only by functional gains that employee get from being an employee, but as well by symbolic ones. The symbolic gains results in emotional and identity changes, and some activities connected with Corporate Social Responsibility (CSR) should increase employer attractiveness in e-recruitment. The article presents results of a questionnaire study based on opinion of 1054 young Poles concerning the perception of firm's attractiveness as an employer based on information about its CSR activities and some other fact, which could be interpreted as symbolic gains. The data shows that information about any detail of work condition increase the attractiveness of the potential employer, not excluding CSR information. However, as in some other studies, no gender difference was found. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
32--49
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Warszawie
Bibliografia
  • 1. Cenker E.M., Public relations, [Public relations ], Poznań, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2000.
  • 2. Kahreh M, Babania A., Tive M., Mirmehdi M.S., An Examination to Effects of Gender Differences on the Corporate Social Responsibility (CSR), ,,Procedia - Social and Behavioral Sciences‖, 109, 2014.
  • 3. Kantowicz-Gdańska M., Employer branding - kwestie definicji i modelu, [Employer branding - the Questions about the Definition and a Model], ,,Zarządzanie Zasobami Ludzkimi", 6, 2009.
  • 4. Kotler Ph., Marketing, Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, [Marketing, Analysing, Planing, Acting and Controling], Gebethner & Ska, Warszawa 1994.
  • 5. Kozłowski M., Employer branding, [Employer branding], Walters Kluwer Business, Warszawa 2012.
  • 6. KPMG, Społeczna Odpowiedzialność Biznesu: fakty i opinie dostępne na: http://odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2014/11/Raport-Spo%C5%82ecznaodpowiedzialno%C5%9B%C4%87-biznesu-fakty-a-opinie-KPMG-FOB-20141.pdf [Corporate Social Responsibility - facts nad opinions] 2014, (1.05.2016).
  • 7. Ługowski P., Polskie realia Employer Brandingu [Polish Reality of Employer Branding],,,Marketing w Praktyce‖, 4, 2008.
  • 8. PARP, Ocena stanu wdrażania standardów społecznej odpowiedzialności biznesu. Dostępna na: https://badania.parp.gov.pl/files/74/75/77/13079.pdf [Assessment of the Implementation Corporate Social Responsibility Standards] 2011, (1.05.2016).
  • 9. Pfieffelmann B., Wagner S.H., Libkuman T., Recruiting on Corporate Web Sites: Perceptions of Fit and Attraction, ,,International Journal of Selection and Assessment", 18(1), 2010.
  • 10. Urbaniak M., Wizerunek dostawcy na rynku dóbr i usług [Image of Delivery on Service and Product Market], Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2003.
  • 11. Wojtaszczyk K., Employer branding, czyli zarządzanie marką pracodawcy [Employer branding as Managing of the Brand of Employer], UŁ, Łódź 2012.
  • 12. Wojtaszczyk K., Employer branding - przesłanki i cele budowania marki pracodawcy [Employer Branding - Reasons and Goals of Creation of the Employer Brand], ,,Przegląd Organizacji:, 1, 2010.
  • 13. Wołodźko K., Ocena wpływu wybranych wartości osobistych jako czynników zwiększających atrakcyjność organizacji w procesie rekrutacji internetowej, [An Assessment of Individual Values as a Factor of Atractivness Increasment in E-Recruitment] niepublikowana praca magisterska [unpubslished MA thesis], Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Warszawie 2014.
  • 14. Wołodźko K., Woźniak J., CSR in e-recruitment and its use by large Polish organizations, Preceedings of Strategica Conference Bucharest Romania 20-21 October (in press).
  • 15. Woźniak J., On sponsoring and CSR involvement. Two theories explaining their effects on a company's attractiveness for candidates, ,,Romanian Journal of Communication and Public Relations", 16(2), 2014.
  • 16. Woźniak J., On e-Recruitment and Four Ways of Using Its Methods. Proceedings of the 8th International Scientific Conference -Business and Management 2014, Vilnius, dostępne na: http://www.bm.vgtu.lt/index.php/bm/bm_2014/paper/.../53... (1.06.2016).
  • 17. Woźniak J., Crowdsoursing - IV etap rozwoju rekrutacji internetowej [Crowdsoursing - IV Stage of e-Recruitment], ,,Zarządzanie Zasobami Ludzkimi", 1 (96)/14, 2014.
  • 18. Woźniak J., Informacja dotycząca CSR używane przez największe polskie firmy i jej oddziaływanie na kandydatów różnej płci [Information about CSR in the largest Polish Organizations and Their Results on Applicants with different Gender], ,,Zarządzanie Zasobami Ludzkimi" (w druku).
  • 19. Woźniak, J., Internetowa rekrutacja społecznościowa i jej rozpowszechnienie, [Internet recruitment and its scope],,,Zeszyty Naukowe WSES w Ostrołęce", 1(16), 2016.
  • 20. Woźniak J., Media społecznościowe jako narzędzie e-rekrutacji względem osób z różnych generacji [Social Media as e-Recruitment Tool for Different Generations], ,,Zarządzanie Zasobami Ludzkimi" (w druku).
  • 21. Żychlewicz M., Społeczna odpowiedzialność biznesu jako strategia prowadzenia działalności polskich przedsiębiorstw, [Corporate Social Responsibility as a Strategy of Polish Companies], ,,Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Współczesne Problemy Ekonomiczne. Globalizacja. Liberalizacja. Etyka", 11, 2015, s. 281-289.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171462868

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.