PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 23 | 85--98
Tytuł artykułu

Promowanie usługi przelewu natychmiastowego BlueCash w bankach spółdzielczych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Promotion of BlueCash Fast Transfer Service in Banks
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem pracy jest prezentacja Systemu Płatności BlueCash, którego operatorem jest firma Blue Media S.A.. Wskazuje on również na charakterystykę usługi szybkiego przelewu. Celem szczegółowym jest wskazanie na formy promocji stosowane przez banki w celu poinformowania klientów o dostępności płatności natychmiastowych. Tytułem zebrania danych na temat form promocji, autor przeprowadził badanie ankietowe pośród banków uczestników systemu płatności. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the paper was to present BlueCash Fast Transfer System delivered by Blue Media S.A.. It also shows the characteristic of fast transfer service. The paper, in particular, illustrates forms of promotion used by banks to inform their customers about instant payment service. To collect data about forms of promotion, the author made a survey research with help of banks, which take part in instant funds transfer system. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
85--98
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Gdańska
Bibliografia
  • 1. Adamczyk J., Gębarowski M., Kandefer M., Internet na usługach marketingu [The internet serves the marketing], Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2004.
  • 2. Bielski I., Współczesny marketing [Modern marketing], Studio EMKA, Warszawa 2006.
  • 3. Czarnowska K., System natychmiastowego przelewu BLUECASH i jego promocja w Polsce [BlueCash fast payment's system and its promotion in Poland], (w:) Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Nr 875 (41), T. 1, Szczecin 2015.
  • 4. Decyzja Nr D/5/SP/2015, Decyzje wydane przez Prezesa NBP dotyczące systemów płatności [The decisions issued by the President of the NBP refer to the payment systems], www.nbp.pl/systemplatniczy/nadzor_syst_platn/wydane_decyzje.xls.
  • 5. Departament Systemu Płatniczego, Informacja o rozliczeniach pieniężnych i rozrachunkach międzybankowych w IV kwartale 2014 r. [Information about monetary settlements and interbank settlements in the fourth quarter of 2014], Warszawa 2015.
  • 6. Departament Systemu Płatniczego, Informacja o rozliczeniach pieniężnych i rozrachunkach międzybankowych w II kwartale 2016 r. [Information about monetary settlements and interbank settlements in the second quarter of 2016], Warszawa 2016.
  • 7. Departament Systemu Płatniczego, Systemy płatności natychmiastowych - analiza wybranych systemów, rola banku centralnego oraz kierunki rozwoju [Immediate payment systems - analysis of selected systems, the role of the central bank and development trends], R. Łodyga (red.), Warszawa 2015.
  • 8. Doligalski T., Internet w zarządzaniu wartością klienta [Internet in the management of customer value], Oficyna Wydawnicza-Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2013.
  • 9. Filar D. (red.), Współczesny marketing: skuteczna komunikacja i promocja: podręcznik dla studentów specjalności Komunikacja urzędowa i biznesowa [Modern marketing: effective communication and promotion: handbook for students of official and business communication studies], UMCS, Lublin 2013.
  • 10. Flejterski S., Świecka B. (red.), Elementy finansów i bankowości [Elements of finance and banking], CeDeWu, Warszawa 2006.
  • 11. Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy [Marketing. The turning point of modern business], PWE, Warszawa 2001.
  • 12. Gospodarowicz A. (red.), Bankowość elektroniczna [Electronic banking], Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2005.
  • 13. Guo Z., Kauffman R. J., Lin M., Ma D., Near real-time retail payment and settlement systems mechanism design, SWIFT Institute Working Paper, Nr 2014-004, the SWIFT Institute, 2015.
  • 14. Harasim J., Determinanty upowszechnienia się innowacji płatniczych [The determinants of payment innovation's diffusion], Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, Sectio H Oeconomia, Tom 46, zeszyt 4, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2012.
  • 15. Kamakodi, N., Khan, M. B. A., Customer expectations and service level in e-banking era: an empirical study, (w:) The IUP Journal of Bank Management, Część 7, Numer 4, 2008.
  • 16. Kotler P., Marketing [Marketing], Rebis, Poznań 2005.
  • 17. Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola [Marketing. Analysis, planning, implementation and control], Gebethner i Ska, Warszawa 1994.
  • 18. Krawiec W., Cykl życia produktu w polskiej bankowości detalicznej [Product life cycle in the retail banking in Poland], (w:) Acta Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica nr 261/2011, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011.
  • 19. Lindsay S., ISO 20022 and real-time domestic payments, Journal of Payments Strategy & Systems, Tom 9, Numer 1, 2014.
  • 20. Lipis & Lipis GmbH, Global Payment System Analysis. Public summary, 2014.
  • 21. Lista banków, do których można wykonać przelew z wykorzystaniem Systemu Płatności BlueCash [The list of banks to which you can transfer money using the Payment System BlueCash], https://bluecash.pl/spbc/out.
  • 22. Maicas, J. P., Sese, F. J., Network effects in the mobile communications industry: an overview, INTECH Open Access Publisher, 2011.
  • 23. Neyer G., Lessons learned from 24/7 payments operations, Journal of Payments Strategy & Systems, Część 8, Numer 2, 2014.
  • 24. Pabian A., Promocja: nowoczesne środki i formy: monografia [Promotion: modern means and forms: monograph], Difin, Warszawa 2008.
  • 25. Pigłowski M., Bezpieczeństwo i funkcjonalność szybkiego przelewu a dokonywanie płatności w sklepie internetowym [The safety and the functionality of the fast transfer and making payments in the online store], Problemy zarządzania, finansów i marketingu, nr 24/2012.
  • 26. Szwajca D., Działania marketingowe jako determinanty kosztów w cyklu życia produktu [Marketing actions as determinants of costs shaping in the product life cycle], (w:) M. Zieliński (red.), Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, Nr 1898, Gliwice 2013.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171463020

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.