PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 5 (CD) | 276--286
Tytuł artykułu

System zarządzania jakością w realizacji usługi logistycznej

Warianty tytułu
Quality Management Systems in the Realization of Logistics Services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Z uwagi na złożoność procesów logistycznych każda organizacja funkcjonująca w gospodarce rynkowej, w dążeniu do spełniania wymagań klienta, zmuszona jest do podejmowania systemowych działań mających na celu ciągłe rozwijanie i doskonalenie mechanizmów zarządzania niezbędnych do osiągania zamierzonych celów. W artykule przeanalizowano możliwości dostosowania systemu zarządzania systemu jakością w realizacji procesu spedycji do wymagań nowej edycji normy ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) szczególnie w zakresie oceny ryzyka. Norma propaguje nowoczesny styl zarządzania ukierunkowany na biznesową ocenę ryzyka w aspekcie podejścia procesowego i zapewnienia zasobów. W założeniach odchodzi od poprzedniego modelu zarządzania wg ISO 9001:2008 wymagającego sformalizowanych procedur na rzecz decyzji kierownictwa w zakresie stopnia udokumentowania systemu z dbałością o kompetencje, świadomość pracowników, komunikację i ochronę informacji strategicznych firmy na podstawie szacowania ryzykiem. (abstrakt oryginalny)
EN
Because of the complexity of logistics processes, each organization that operates in a market economy, in order to meet customer requirements must take systemic action aimed at continuous development and improvement of management mechanisms, which are necessary to achieve the desired objectives. In this article has been analyzed the possibility to adjust the quality management system in realization of freight forwarding process to the requirements of the new edition of ISO 9001: 2015 (PN-EN ISO 9001: 2015) particularly in the field of risk assessment. This standard promotes a modern management style focused on business risk assessment in terms of the process approach and resources provision. The assumptions departs from the previous management model according to ISO 9001: 2008, which required formal procedures for management decisions in the field of the degree of system documentation with attention to competences, awareness of employees, communication and protection of strategic information based on the risk estimation. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
276--286
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie
  • Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie
Bibliografia
  • Ficoń, K. (2001). Procesy logistyczne w przedsiębiorstwie. Gdynia: Impuls Plus Consulting.
  • Hamrol, A. (2008). Zarządzanie jakością z przykładami. Warszawa. Wydawnictwo. Naukowe PWN.
  • Jacyna, M. (2012). System logistyczny Polski. Uwarunkowania techniczno-technologiczne komodalności transportu. Warszawa. Oficyna wydawnicza Politechniki Warszawskiej.
  • Szkoda, J. (2012) Systemy zarządzania jakością w organizacjach. Warszawa. Instytut transportu samochodowego.
  • Beier, F. J. Rutkowski K. (1993). Logistyka. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH.
  • Kannan, V.R., Choon Tan K. (2005). Just-In-Time, Total Quality Management, and Supply Chain Management: Understanding Their Linkages and Impact on Business Performance. The International Journal of Management Science.
  • Łabusiewicz-Terpiłowska M., Świderski A.(2012). Doskonalenie jakości systemów logistycznych na przykładzie procesu magazynowania. W: A. Świderski (red.) Problematyka normalizacji, jakości i kodyfikacji w aspekcie integracji z NATO i UE, Jakość - problemy i rozwiązania cz. IV. Warszawa 2012.
  • Pokora, W. Szkoda, J. Świderski, A. (2008). Effectivenes assessment of product configuration management in manufacturing enterprises. Filozofia TQM w zrównoważonym rozwoju (pod redakcją Jerzego Żuchowskiego). Radom: Politechnika Radomska. Polska Akademia Nauk.
  • PN-EN ISO 9001:2009 Systemy zarządzania jakością. Wymagania.
  • PN-ISO 31000:2012 Zarządzanie ryzykiem. Zasady i wytyczne.
  • PN-EN ISO 9001:2015-10 Systemy zarządzania jakością. Wymagania.
  • PN-EN ISO 9000:2015-10 Systemy zarządzania jakością. Podstawy i terminologia.
  • http://www.iso.org (15.02.2016)
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171463786

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.