PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 4 (82) Cz.1 Pomiar i ocena wyników przedsiębiorstw | 691--697
Tytuł artykułu

Asymmetry in the Relationship between Enterprises and Financial Institutions

Autorzy
Warianty tytułu
Asymetria w relacjach między przedsiębiorstwami i instytucjami finansowymi
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The asymmetry of information is a phenomenon of many business entities. It is also an important element of the relationship between the company and the financial institution. The aim of the paper is to draw attention to the asymmetrical relationship of entities in the context of a relationship where both parties do not have equal opportunities and power. The resulting inequality is the result of an imbalance between the two parties to the contract or transaction, creating a basis for achieving the advantage of one party and consequently the possibility to generate a positive result on one side only.(original abstract)
Asymetria informacji jest zjawiskiem dotyczącym działalności wielu podmiotów. Jest również ważnym elementem relacji pomiędzy przedsiębiorstwem i instytucją finansową. Celem autora jest zwrócenie uwagi na asymetryczne relacje podmiotów, w kontekście relacji, której obie strony w nie mają równych szans i mocy. Powstająca nierówność jest wynikiem braku równowagi pomiędzy dwoma stronami umowy lub transakcji, tworząc podstawę do osiągnięcia przewagi jednej ze stron, a w konsekwencji możliwość wygenerowania pozytywnego rezultatu tylko po jednej stronie.(abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Jajuga K., Jajuga T. (1998). Inwestycje, instrumenty finansowe, ryzyko finansowe, inżynieria finansowa. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Modigliani F., Miller M. (1958). The cost of capital, corporation finance and the theory of investment. American Economic Review, 48.
  • Ricardo N.B. (2003). Asymmetric Information in Financial Markets: Introduction and Applications. Cambridge University Press.
  • Jensen M.C., Meckling W.H. (1976). The theory of the firm: managerial behavior agency costs and ownership structure. Journal of Financial Economics.
  • Ross S.A. (1977). The determination of financial structure: the incentive signaling approach. Bell Journal of Economics, 8, 675-692.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171464621

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.