PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 1 (42) | 243--251
Tytuł artykułu

Marketing jako instrument zwiększania konkurencyjności przedsiębiorstw społecznych

Warianty tytułu
Marketing as the Instrument of Increasing the Competitiveness of Social Businesses
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedsiębiorstwa społeczne, ze względu na specyfikę swojej działalności wynikającą z łączenia funkcji gospodarczej z realizacją celów społecznie użytecznych, mają poważne problemy z kształtowaniem swojej konkurencyjności. Dokonany przegląd źródeł konkurencyjności wskazuje, iż jedynym dotychczas wykorzystywanym w praktyce przez przedsiębiorstwa społeczne instrumentem rywalizacji z konkurentami rynkowymi było korzystanie z różnego rodzaju wsparcia instytucjonalnego. W artykule zaproponowano, aby do kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstw społecznych wykorzystać działania o charakterze marketingowym.(abstrakt autora)
EN
Social enterprises on account of the specificity of one's activity, resulting from the join of the economic function with the achievement of the goals socially useful, have a serious problem with the forming one's competitivenesses. The effected inspection of sources is indicating competitivenesses, only so far used in practice by enterprises with the instrument of rivalry with market competitors it was social using the institutional support of different kind. In the article they suggested, in order to for the forming of the competitiveness of businesses social to use action about marketing character(author's abstract)
Rocznik
Numer
Strony
243--251
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński, Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług
Bibliografia
  • Borzaga, C., Defourny, J. (2001). The Emergence of Social Enterprise. London: Routledge.
  • Borzaga, C., Depedri, S., Tortia, E. (2013). Organizacyjne zróżnicowanie gospodarki rynkowej a rola spółdzielni i przedsiębiorstw społecznych: apel o pluralizm ekonomiczny. Ekonomia Społeczna, 3.
  • Dobiegała-Korona, B., Kasiewicz, S. (2000). Metody oceny konkurencyjności przedsiębiorstw. W: K. Kuciński (red.), Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw w Polsce. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH.
  • Drucker, P.F. (1995). Zarządzanie organizacją pozarządową. Warszawa: Fundusz Współpracy.
  • Hausner, J. (2007). Ekonomia społeczna jako kategoria rozwoju. W: J. Hausner (red.), Ekonomia społeczna a rozwój. Kraków: Małopolska Szkoła Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
  • Krajowy Program Rozwoju Ekonomii Społecznej. (2014). Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej. Monitor Polski, poz. 811.
  • Pearce, J. (2003). Social Enterprise in Anytown, London: Calouste Gulbenkian Foundations.
  • Szymański, W. (red.) (2005). Przedsiębiorstwo, rynek, konkurencja. Warszawa: Wydawnictwo SGH.
  • Spółdzielnia socjalna jako forma działalności gospodarczej. (2013). Warszawa: Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171464745

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.