PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 4 (82) Cz.1 Pomiar i ocena wyników przedsiębiorstw | 907--917
Tytuł artykułu

Rentowność agencji ratingowych

Warianty tytułu
Profitability of Credit Rating Agencies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Cel - Celem artykułu jest analiza rentowności agencji ratingowych funkcjonujących na obszarze Unii Europejskiej. Metodologia badania - Przeprowadzono przegląd literatury przedmiotu oraz dokonano analizy sprawozdań finansowych publikowanych przez agencje ratingowe. Zebrano dane publikowane przez ESMA na temat konkurencyjności agencji ratingowych. Wynik - Pomimo wprowadzenia przepisów mających na celu ograniczenie oligopolu agencji ratingowych występuje dalszy wzrost istotności ich funkcjonowania. Rentowność analizowanych podmiotów, należących do Wielkiej Trójki ulega poprawie. Oryginalność/wartość - Dotychczas nie były prowadzone analizy w zakresie rentowności oraz konkurencyjności agencji ratingowych(abstrakt oryginalny)
EN
Purpose - The goal of the article is to analyse the profitability of the credit rating agencies in the European Union. Design/methodology/approach - It has been prepared the literature research and analysis of the financial statements published by the credit rating agencies. There are collected data published by ESMA about competitiveness of the credit rating agencies. Findings - Despite the introduction of regulations aimed at limiting the oligopoly of rating agencies is a further increase in the importance of their functioning. Profitability analysed entities belonging to the Big Three is improving. Originality/value - So far not been carried out analysis of the profitability and competitiveness of credit rating agencies.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • Bar-Isaac H., Shapiro J. (2013). Ratings Quality over the Business Cycle. Journal of Financial Economics, 108 (1), 62-78.
  • Becker B., Milbourn T. (2009). How did increased competition affect credit ratings? Harvard Business School Working Paper, 09-051.
  • Bolton P., Freixas X., Shapiro J. (2009). The Credit Ratings Game. The Journal of Finance, 67 (1), 85-111.
  • Boot A.W.A., Milbourn T., Schmeits A. (2006). Credit Ratings as Coordination Mechanisms. Review of Financial Studies, 19 (1), 81-118.
  • Cantor R., Packer F. (1994)., The Credit rating Industry. Federal Reserve of New York Quarterly Review, 19 (2), Summer-Fall, 1-26.
  • Chemmanur T.J., Fulghieri P. (1994). Reputation, Renegotiations, and the Choice between Bank Loans and Publicly Traded Debt. The Review of Financial Studies, 7 (3), 475-506.
  • Covitz D.M, Harrison P. (2003). Testing Conflicts of Interest at Bond Rating Agencies with Market Anticipation: Evidence that Reputation Incentives Dominate. Working paper Federal Reserve Board, Washington. DC.
  • Goel A.M., Thakor A.V. (2010). Credit Ratings and Litigation Risk, unpublished working paper.
  • Rhee R.J. (2014). On duopoly and compensation games in the credit rating industry. Nothwestern University Law Review, 108 (1), 85-108.
  • Skreta V., Veldkamp L. (2009). Ratings Shopping and Asset Complexity: A Theory of Ratings Inflation. Journal of Monetary Economics, 56, 678-695.
  • Smith R.C., Ingo W. (2002). Rating agencies: Is There an Agency Issue. W: R.M. Levich, G. Majnoni, C. Reinhart (red.), Ratings, Rating Agencies and the Global Financial System. Boston: Kluwer Academic Publishers.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171465043

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.