Warianty tytułu
Culture as a Determinant of the Japanese Style of Management - Sketch of the Issue
Języki publikacji
Abstrakty
Prezentowany artykuł podejmuje problematykę wzajemnego związku między wiedzą i kulturą organizacyjną, które są w zarządzaniu przedsiębiorstwem obszarami ściśle się uzupełniającymi i zależnymi od siebie. U podstaw wyprowadzanych wniosków leży założenie, że kultura organizacyjna jest czynnikiem mającym kluczowe znaczenie w kontekście zarządzania wiedzą. Wiedza staje się bowiem wartością - kluczem do sukcesu współczesnych przedsiębiorstw, dostarczającą odwagi i pewności w podejmowaniu zadań. (fragment tekstu)
Culture as a determinant of the Japanese style of management-sketch issues concerns the issue of mutual relationship between knowledge and organizational culture. These areas are closely complementary and interdependent. It is impossible to achieve optimality in any of these areas, if there is interference in any of the others. At the starting point of applications there is the assumption that organizational culture is a factor that is crucial in the context of knowledge management. Knowledge becomes value - the key to the success of today's businesses , providing the courage and confidence in performing tasks. (original abstract)
Twórcy
autor
- Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Warszawie
autor
- Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
Bibliografia
- [1] Alvesson M. (2013), Understanding Organizational Culture, Sage, Los Angeles.
- [2] Barton D. (1995), Wellsprings of knowledge - Building and sustaining the Sources of information, Harvard Business School Press, Boston.
- [3] Bitkowska A. (2016), Implementacja zarządzania procesowego we współczesnych przedsiębiorstwach, "Przegląd Organizacji", Nr 9, s. 4-11.
- [4] Cleaver C.B. (1998), Japanese and Americans, Cultural Parellals and Paradoxes, Tuttle, Tokio.
- [5] Czerska M. (2002), Zmiana kulturowa w organizacji. Wyzwania dla współczesnego menedżera, Difin, Warszawa.
- [6] Drucker P.F. (1999), The Age of Social Transformation, The Atlantic Monthly, Boston.
- [7] Drucker P.F. (2004), Społeczeństwo postkapitalistyczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- [8] Durlabhji S. (1993), Japanese Style-American Management, "Human Relations", Vol. 46, No. 9, pp. 12-22.
- [9] Giddens A. (2005), Socjologia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- [10] Grudzewski W.M, Hejduk I.K. (2004), Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach, Difin, Warszawa.
- [11] Harris M. (1985), Krowy, świnie, wojny i czarownice, PIW, Warszawa.
- [12] Heiskanen Т., Hearrn J. (2004), Information Society and the Workplace, Routledge, London.
- [13] Jarugowa A., Fijałkowska J. (2005), Rachunkowość i zarządzanie kapitałem intelektualnym koncepcje i praktyka, ODDK, Gdańsk.
- [14] Kiełtyka L. (2016), Rola menedżera we współczesnej organizacji, "Przegląd Organizacji", Nr 8, s. 4-11.
- [15] Kisielnicki J., Łazarski R. (red.), (2003), Zarządzanie wiedzą we współczesnych organizacjach, Oficyna Wydawnicza Wyższej Szkoły Handlu i Prawa, Warszawa.
- [16] Molney J. (1964), Understanding the Japanese Mind, Tuttle, Tokio.
- [17] Morgan G. (1997), Obrazy organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- [18] Nonaka J.,Takeuchi H. (2000), Kreowanie wiedzy w organizacji, Poltext, Warszawa.
- [19] Noon M., Blyton P. (2004), The Realities of Work, Palgrave, London.
- [20] OECD (2000), Zarządzanie wiedzę w społeczeństwie uczącym się, Warszawa.
- [21] Pfeffer J., Sutton R.I. (2002), Wiedza a działanie. Przeszkody w wykorzystywaniu zasobów wiedzy w organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
- [22] Sułkowski Ł. (2002), Kulturowa zmienność organizacji, PWE, Warszawa.
- [23] Szafrański M. (2015), Praktyki zawodowe - narzędzie zarządzania wiedzą wspomagające obniżanie kosztów w przedsiębiorstwach, "Przegląd Organizacji", Nr 1, s. 29-35.
- [24] Tyszkiewicz R. (2016), Zaufanie jako wartość relacji partnerskich w zarządzaniu, [w:] A. Bitkowska, E. Weiss (red.), Metody i koncepcje podejścia procesowego w zarządzaniu, Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Warszawie, Warszawa, s. 41-54.
- [25] Tyszkiewicz R. (2012), Długoterminowe partnerstwo w relacjach z dostawcami, "Przedsiębiorstwo Przyszłości", Nr 4(13), s. 39-49.
- [26] Wawrzyniak B. (2001), Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach - potrzeba diagnozy, [w:] A. Kukliński (red.) Gospodarka oparta na wiedzy, Komitet Badań Naukowych, Warszawa, s. 36-42.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171465349