PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 1 (60) | 198--206
Tytuł artykułu

The Responsible Consumer as An Answer to New Sustainable Development Challenges

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
In contrast to the escalating materialism and consumerism, more and more trends are emerging, aiming to reduce the negative effects of consumption on the environment and society. Responsible consumption is not only one of the 17 Sustainable Development Goals of the UN, but also an important way of implementing the remainder. The purpose of this article is to encapsulate the concept of a responsible consumer in the context of consumer behaviour noticeable nowadays, in view of the current topic, primarily based on a web and desk research analysis. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
198--206
Opis fizyczny
Twórcy
  • Warsaw School of Economics, Poland
Bibliografia
  • About us, www.slowfood.com/about-us/ [10-10-2016].
  • Bachnik K. (2016), Sustainable consumption through the sharing economy, in: Social Responsibility of Organizations. CSR 1.0, CSR 2.0 and what's next?, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu" No. 423, Wrocław.
  • Błaszczak A. (2016), Firmy nie mogą już nie pamiętać o CSR, "Biznes odpowiedzialny w Polsce. Dodatek do Rzeczpospolitej" 1 March.
  • CSR Consulting (2016), Polski konsument dojrzewa do CSR, 2016, www.ptbrio.pl/images/stories/barometrcsr_podsumowanie_wynik%C3%B3w.pdf [10-10-2016].
  • Dąbrowska A., Bylok F., Janoś-Kresło M., Kiełczewski D., Ozimek I. (2015), Kompetencje konsumentów. Innowacyjne zachowania, zrównoważona konsumpcja, Warszawa.
  • FOB (2015), Menedżerowie CSR. Wyniki badania, http://odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2015/10/Menedzerowie-CSR_raport_podglad.pdf [10-10- 2016].
  • Historia Demeter Polska, www.demeter.org.pl/index.php?chapter=id01 [10-10-2016].
  • Learn More About the SDG's, http://sdgcompass.org/sdgs/ [24-10-2016].
  • Neale A. (2015), Zrównoważona konsumpcja. Źródła koncepcji i jej zastosowanie, "Prace Geograficzne" No. 141.
  • Nielsen (2015), The sustainability imperative. New insights on consumer expectations, www.nielsen.com/content/dam/nielsenglobal/dk/docs/global-sustainability-report-oct-2015.pdf [10-10-2016].
  • OECD (2008), Promoting Sustainable Consumption. Good Practices in OECD Countries, www.oecd.org/greengrowth/40317373.pdf [10-10-2016].
  • Penar A. (2016), Freeganizm - jedzenie ze śmietników sposobem na życie?, http:// polki.pl/dieta-i-fitness/zdrowe-odzywianie,freeganizm-jedzenie-ze-smietnikow-sposobem-na-zycie,10403388,artykul.html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171467045

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.