PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 48 T. 3. Zarządzanie | 9--20
Tytuł artykułu

Determinanty innowacyjności organizacji

Warianty tytułu
Determinants of Organization Innovative Activity
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono determinanty innowacyjności organizacji i wyzwania, przed którymi one stoją w obliczu wyzwań współczesnej gospodarki. Innowacje są uważanie przez współczesnych badaczy za główny czynnik podnoszenia konkurencyjności organizacji, które dzięki nim mogą odnieść znaczący sukces, jak również przyczynić się do podniesienia innowacyjności całego kraju. Zaprezentowane zostały ponadto uwarunkowania wzrostu innowacyjności organizacji w świetle różnych opracowań i raportów.(abstrakt oryginalny)
EN
The innovativeness of organization is to large extent determined by structure, social norms and organisational culture. Needs and expectations held by potential customers as well as the extent to which they are satisfied by competitors are always the plane of reference for the behaviour and actions taken by organisations. Organisation should define what is expected from it, by whom and when. This is not an easy task as final decisions are the resultant of diverse actions, needs and demands that are often contradictory.(original abstract)
Rocznik
Strony
9--20
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Bendyk, E. (2010). Kulturowe i społeczne uwarunkowania innowacyjności. W: A. Wilmańska (red.), Innowacyjność 2010 (s. 71-88). Warszawa: PARP.
  • Chesbrough, H.W. (2003). Open innovation. The new imperative for creating and profiting from technology. Boston Mass.: Harvard Business School Press.
  • Gallo, C., Jobs, S. (2011). Sekrety innowacji zupełnie inaczej - reguły przełomowego sukcesu. Kraków: Wydawnictwo Znak.
  • Grego-Planer, D., Popławski, W., Zastempowski, M. (2011). Niematerialne wartości źródłem ukrytej przewagi konkurencyjnej tajemniczych mistrzów polskiej gospodarki. Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.
  • Janasz, W. (2012). Determinanty kształtowania innowacji organizacji. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 703. Ekonomiczne Problemy Usług, 88, 741-753.
  • Janasz, W., Janasz, K. (2016). Restrukturyzacja kreatywna jako nowy paradygmat rozwoju inteligentnej organizacji. Studia Oeconomica Posnaniensia, 4 (2), 70-88.
  • Janasz, W., Kozioł-Nadolna, K. (2011). Innowacje w organizacji. Warszawa: PWE.
  • Kleiber, M. (2011). Słowo wstępne. W: Go Global! Raport o innowacyjności polskiej gospodarki [przyg. przez zespół ekspertów: E. Bendyk i in.]. Warszawa.
  • KOM (2010). Europa 2020. Strategia na rzecz inteligentnego i zrównoważonego rozwoju sprzyjającego włączeniu społecznemu. Wersja ostateczna. Bruksela.
  • Kraj, K.M., Poznańska, K. (2015). Badania i rozwój w korporacjach transnarodowych. Organizacja i umiędzynarodowienie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Ministerstwo Gospodarki (2011). Strategia innowacyjności i efektywności gospodarki na lata 2011-2020. Dynamiczna Polska. Warszawa.
  • NBP (2016). Potencjał innowacyjny gospodarki: uwarunkowania, determinanty, perspektywy. Raport NBP. Warszawa.
  • Olędrowicz. M., Krupowicz, R. (2010). Europa 2020: Komisja Europejska przedstawia nową strategię gospodarczą dla Europy. Portal Innowacji. Pobrano z: http://pi.gov.pl//aktualnosci (6.08.2010).
  • Pietrewicz, L., Zajfert, M. (2016). Gospodarka Polski w świetle koncepcji etapów rozwoju. W: J. Kotowicz-Jawor (red.), Innowacyjność polskiej gospodarki w przejściowej fazie rozwoju (s. 17-68). Warszawa: Wydawnictwo Key Text.
  • Portal Innowacji. Pobrano z: http://www.pi.gov.pl/parp/chapter86197 (3.12.2011).
  • Porter, M.E., Sachs, J.D., McArthur, J.W. (2002). Global Competiveness Report 2001-2002. New York: Oxford University Press.
  • Romanowska, M. (2016). Determinanty innowacyjności polskich przedsiębiorstw. Przegląd Organizacji, 2, 29-35.
  • Romer, P.M., (1990). Endogenous Technological Change. Journal of Political Economy, 98 (5), 71-102. DOI: 2015.09.13.
  • Stankiewicz, M.J. (red.) (2006). Zarządzanie wiedzą jako kluczowy czynnik międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstw. Toruń: Dom Organizatora.
  • Szczepańska-Woszczyna, K. (2016). Kompetencje menedżerskie w kontekście innowacyjności przedsiębiorstwa. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Świadek, A. (2011). Regionalne systemy innowacji w Polsce. Warszawa: Difin.
  • Thomas, N. (red.) (2009). Kreatywność i innowacje według Johna Adaira. Kraków: Wolters Kluwer.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171468173

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.