PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 48 T. 3. Zarządzanie | 95--106
Tytuł artykułu

Myślenie projektowe w kreowaniu innowacyjności i przedsiębiorczości technologicznej

Autorzy
Warianty tytułu
Design Thinking in the Creation of Innovativeness and Technology Entrepreneurship
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule została przedstawiona idea myślenia projektowego i jej wpływ na wzrost innowacyjności oraz kreowanie przedsiębiorczości technologicznej. Omówiono główne etapy procesu Design Thinking, a także ich znaczenie dla rozwoju organizacji. Ponadto koncepcja myślenia projektowego sprzyja rozwojowi przedsiębiorczości technologicznej, jej skuteczności i efektywności w kontekście złożonych wyzwań globalnej gospodarki.(abstrakt oryginalny)
EN
In this article the idea of Design Thinking and its influence on innovation growth and technology entrepreneurship was presented. Firstly, the main parts of mentioned idea and their importance for organizational growth was discussed. Moreover, Design Thinking enables the development of enterprises' technology entrepreneurship, which is essential in the context of global market challenges. Finally, the relationship between technology entrepreneurship and the parts of Design Thinking and the main conclusions were evaluated.(original abstract)
Rocznik
Strony
95--106
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Warszawska
Bibliografia
  • Brown, T. (2013). Zmiana przez design. Jak Design Thinking zmienia organizacje i pobudza innowacyjność. Kraków: Wydawnictwo Libron.
  • Chyba, Z. (2015). Przedsiębiorczość technologiczna warunkiem kreowania konkurencyjności przedsiębiorstw. W: A. Jaki, M. Kowalik (red.), Współczesne oblicza i dylematy restrukturyzacji (s. 87-96). Kraków: Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
  • Cross, N. (2011). Design Thinking: Understanding How Designers Think and Work. New York: Bloomsbury Academic.
  • Grudzewski, W., Hejduk, I. (2008). Zarządzanie technologiami. Zaawansowane technologie i wyzwanie ich komercjalizacji. Warszawa: Difin.
  • Ingle, B.R. (2015). Design Thinking dla przedsiębiorców i małych firm. Potęga myślenia projektowego w codziennej pracy. Gliwice: Wydawnictwo Helion.
  • Kay, J. (1996). Podstawy sukcesu firmy. Warszawa: PWE.
  • Lachiewicz, S., Matejun, M., Walecka, A. (red.) (2013). Przedsiębiorczość technologiczna w małych i średnich firmach. Czynniki rozwoju. Warszawa: Wydawnictwo WNT.
  • Martin, R.L. (2009). The Design of Business: Why Design Thinking Is the Next Competitive Advantage. New York: Harvard Business School Press.
  • Porter, M.E. (2006). Przewaga konkurencyjna. Tworzenie i utrzymywanie lepszych wyników. Gliwice: Wydawnictwo Helion.
  • Wiśniewska, J. (2012). Zarządzanie zasobami technologicznymi przedsiębiorstw. W: J. Wiśniewska, K. Janasz (red.), Innowacyjność organizacji w strategii inteligentnego i zrównoważonego rozwoju (s. 71-94). Warszawa: Difin.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171468251

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.