PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 48 T. 3. Zarządzanie | 269--279
Tytuł artykułu

Relacje między innowacyjnością i konkurencyjnością w małych innowacyjnych firmach

Autorzy
Warianty tytułu
The Relationship Between Business Innovation and Competitiveness in Innovative Small Companies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W prezentowanym artykule omówiono kwestie relacji między innowacyjnością a konkurencyjnością w małych innowacyjnych firmach w Polsce. Zaprezentowano uwarunkowania i wybrane charakterystyki działalności firm (skala, doświadczenie i poziom wiedzy zarządzającego). Przeprowadzone badania 400 małych polskich firm nie potwierdzają hipotezy o występowaniu istotnej zależności między innowacyjnością małych firm a ich pozycją konkurencyjną (zależność ta wśród firm dotyczyła zaledwie 53% próby).(abstrakt oryginalny)
EN
The paper discusses the issue of the relationship between business innovation and competitiveness in small innovative companies in Poland. It presents determinants and selected characteristics of their business activity (its scale as well as the surveyed entrepreneurs' experience and management knowledge). The study of 400 small Polish companies does not support the hypothesis of the existence of a significant relationship between innovation of small companies and their competitive position (among the surveyed companies, such a relationship was recorded in only 53% of the sample).(original abstract)
Rocznik
Strony
269--279
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Baldwin, J., Gelletly, G. (2003). Innovation Strategies and Performance in Small Firms. Cheltenham: Edward Elgar.
  • Branzei, O., Vertinsky, I. (2006). Strategic pathways to product innovation capabilities in SMEs. Journal of Business Venturing, 21, 75-105.
  • Conway, S., Steward, F. (2009). Managing and shaping innovation. Oxford: University Press.
  • Edwards, T., Delbridge, R., Munday, M. (2005). Understanding innovation in small and medium-sized entreprises: a process manifest. Technovation, 25 (10), 1119-1127.
  • Forsman, H. (2009). Improving innovation capabilities of small enterprises: cluster strategy as a tool. International Journal of Innovation Management, 13 (2), 221-243.
  • de Jong, J.P.J. (2011). Perceived competition and innovative intentions in Dutch small and medium enterprises. International Journal of Innovation Management, 15 (4), 687-707.
  • Kirchoff, B.A. (1994). Entrepreneurship and Dynamic Capitalism. The Economics of Business Firm Formation and Growth. London: Wesport.
  • Nogalski, B., Karpacz, J. (2012). Zdolność technologiczna jako źródło przewagi konkurencyjnej firm produkcyjnych. Studia Ekonomiczne Regionu Łódzkiego, wyd. specjalne, 173-186.
  • Siqueira, A.C., Cosh, A.D. (2008). Effects of product innovation and organizational capabilities on competitive advantage: evidence from UK small and medium manaufacturing enterprises. International Journal of Innovation Management, 12 (2), 113-137.
  • Stawasz, E. (2013). Impact OF State Aid on Innovativeness in the Context of the Innovation Capacity of Entreprises in the SME Sector. International Journal of Contemporary Management, 12 (4), 8-19.
  • Varis, M., Littunen, H. (2010). Types of innovation, sources of information and performance in entrepreneurial SMEs. European Journal of Innovation Management, 13 (2), 128-154.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171468509

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.