PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 48 T. 3. Zarządzanie | 381--390
Tytuł artykułu

Wpływ kreatywności pracowników na zatrudnienie w innowacyjnych przedsiębiorstwach w świetle wywiadów z młodymi menedżerami

Autorzy
Warianty tytułu
Impact of Employees' Creativity in Innovation Enterprises in the Light of Interviews with Young Entrepreneurs
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono zagadnienia dotyczące wpływu kreatywności pracowników na możliwości ich zatrudnienia przez młodych przedsiębiorców. Celem artykułu jest odpowiedź na pytanie, czy kreatywność kandydata na pracownika jest ważna i czy ma decydujący wpływ na jego zatrudnienie. Artykuł składa się z dwóch części: teoretycznej i badawczej. W części teoretycznej opisano pojęcia związane z kreatywnością, jak również wymieniono warunki, które wpływają na możliwości twórczej pracy w przedsiębiorstwach. W części badawczej natomiast przedstawiono wyniki wywiadów na temat kreatywności, które zostały przeprowadzone wśród młodych menedżerów i właścicieli firm z Wielkopolski.(abstrakt oryginalny)
EN
The article presents issues concerning the impact of employee creativity connected with opportunities of their employment by young entrepreneurs. This article aims to answer the question if creativity of the candidate for a job is important and if it has a decisive influence on his/her employment. The article consists of two parts: theoretical and research. In the theoretical part the concepts related to creativity are described as well as the conditions that affect the ability of creative work in enterprises are listed. In the research part the results of interviews about creativity were shown. They were carried out among young managers and owners of companies from Wielkopolska region.(original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
381--390
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Poznańska
Bibliografia
  • Andrew, J.P., Sirkin, H.L., Butman, J. (2008). Od pomysłu do zysku. Jak zebrać owoce innowacji. Lekcje z Microsoft, Apple, Concorde i innych innowacyjnych firm. Warszawa: MT Biznes.
  • Csikszentmihalyi, M. (1997). Kreativität. Stuttgart: Klett-Cotta.
  • Długookresowa Strategia Rozwoju Kraju (2013). Uchwała nr 16 Rady Ministrów z dnia 5 lutego 2013 r. w sprawie przyjęcia Długookresowej Strategii Rozwoju Kraju. Polska 2030. Trzecia Fala Nowoczesności. Monitor Polski Dziennik Urzędowy Rzeczypospolitej Polskiej.
  • Green, A. (2004). Kreatywność w public relations. Warszawa: PWE.
  • Haponiuk, M (2013). X, Y, Z: sztafeta pokoleń na rynku pracy. Pobrano z: http://www.in stytutobywatelski.pl/16154/blogi/co-z-ta-praca/xyz-sztafeta-pokolen-na-rynku-pracy.
  • Krugiełka, A., Bartkowiak, G., Ziomek, J. (2016). Untapped potential as a result of the dismissal of key knowledge workers 65 plus. ASM's International E-Journal on 'Ongoing Research in Management & IT' General Management, 2, 15-26.
  • Nalaskowski, A. (1994). Przeciwko edukacji sentymentalnej. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
  • Nęcka, E. (2002). Psychologia twórczości. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  • Pietraszkiewicz, F. (2016). Jak wprowadzić innowacyjność do dna twojej firmy. Pobrano z: http://jaklaczyckropki.pl/2016/06/21/jak-wprowadzic-innowacyjnosc-do-dna-twojej -firmy.
  • Popek, S. (2000). Kwestionariusz twórczego zachowania KANH. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
  • Solska, J. (2009). Młodość idzie w klapkach. Pobrano z: http://www.polityka.pl/tygodnik polityka/rynek/270628,1,raport-pokolenie-y-na-rynku-pracy.read.
  • Szopiński, T. (2013). Kreatywność i jej znaczenie w biznesie. W: A. Kosieradzka (red.), Metody i techniki pobudzania kreatywności w organizacji i zarządzaniu (s. 91-105). Kraków-Warszawa: Wydawnictwo Edu-Libri.
  • Trippner-Hrabi, J., Stroińska, E. (2015). Charakterystyka organizacji zespołów wiedzy - ujęcie teoretyczne. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 39 (3), 209-218.
  • Wong, S., Pang, L. (2003). Motivators to creativity in the hotel industry-perspectives of managers and supervisors. Tourism Management, 24, 551-559.
  • Ziomek, J. (2013). Studenci Politechniki Poznańskiej jako potencjalni klienci szkoleń w formule distance learning. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 763. Ekonomiczne Problemy Usług, 105, 691-700.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171468753

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.