PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 122 | 23--32
Tytuł artykułu

E-commerce w Polsce i w Danii - istniejący stan i jego ocena

Warianty tytułu
E-Commerce in Poland and Denmark - the Current State and its Evaluation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule poruszono temat dynamicznie rozwijającej się dziedziny, jaką jest e-commerce. Opisane zostały podstawowe uwarunkowania wpływające na rozwój tego obszaru oraz przedstawiono podstawowe wskaźniki potencjału handlu elektronicznego. W dalszej części skupiono się na zaprezentowaniu obecnego stanu rozwoju e-commerce w Polsce oraz w Danii na tle innych, wybranych krajów. W końcowej części dokonano krótkiej oceny odnośnie do sytuacji w zakresie wykorzystywania e-commerce w dwóch badanych krajach.(abstrakt autora)
EN
The article touches on the rapidly growing field which is e-commerce. At first it describes the basic conditions affecting the development of this area and the main indicators of its potential. The next part focuses on presenting the current state of e-commerce development in Poland and in Denmark on the background of other, selected countries. In the final part, a brief assessment on the situation regarding the use of e-commerce in the two, surveyed countries was done.(author's abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
23--32
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Central Europe B2C E-commerce Report 2015, www.ecommerce-europe.com [dostęp 16.12.2015].
  • Euromonitor International, Cushman & Wakefield, za: P. Mazurkiewicz, Norwegia światowym liderem, "Rzeczpospolita" 4.07.2013.
  • Eurostat, http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/File: Frequen-cy_of_internet_use,_2014_(%25_of_individuals_aged_16_to_74)_YB15.png [dostęp 15.01.2016].
  • Kraus A., Kasprzyk B., Chorób R. (2010), Innovative forms of the use of new infor-mation technologies in the labour market. Forecasts and prospects, Rzeszów: Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego.
  • Kuczera K. (2012), Infrastruktura, usługi i potrzeby jako elementy spójnego kształto-wania społeczeństwa informacyjnego tworzącego warunki zrównoważonego rozwoju, Handel Wewnętrzny, lipiec-sierpień, t. III, Warszawa.
  • Michałowska M., Kotylak S., Danielak W. (2015), Forming relationships on the e-commerce market as a basis to build loyalty and create value for the customer. Empi-rical findings., "Management", Vol. 19, No. 1, s. 57-72, Zielona Góra.
  • Northern B2C E-commerce Report 2015, www.ecommerce-europe.com [dostęp 16.12.2015].
  • PBI za "Puls Biznesu" 6.10.2015, M. Sieliwierstow, Więcej magazynów dla e-handlu.
  • SMB, Kelkoo, Forrester Research, Gemius Report 2012/1013, Raport e-commerce 2013, za DGP ekstra 29.11-01.12.2013.
  • http://www.cnbc.com/2015/05/06/ [dostęp 6.01.2016].
  • http://ec.europa.eu/eurostat/documents/3433488/5584656/KS-SF-12-018-EN.PDF/ 29574eb8-7651-4921-bf10-85a477e83368 [dostęp 12.01.2016].
  • http://www.ekosglobal.com/markets/uk-and-europe/denmark/ [dostęp 12.01.2016].
  • http://www.statista.com/statistics/260976/b2c-e-commerce-sales-in-denmark/ [dostęp 12.01.2016] ;
  • https://pl.wikipedia.org/wiki/Handel_elektroniczny [dostęp 05.01.2016]).
  • http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polski-rynek-e-commerce-rozwija-sie-stabilnie-ponad-30-mld-zl-w-2015-r [dostęp 12.01.2016].
  • http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polski-rynek-e-commerce-ze-stabilnym-wzrostem-wartosci-ponad-27-mld-zl-w-2014-r [dostęp 12.01.2016].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171469685

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.