PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 122 | 227--236
Tytuł artykułu

Współczesne trendy społeczno-gospodarcze a kierunki rozwoju innowacji i zarządzania innowacjami

Warianty tytułu
Current Socio-Economic Trends and Directions of Innovation Development and Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zarządzanie innowacjami to dziedzina, która obecnie bardzo szybko się rozwija. Wraz ze zmianami zachodzącymi w otoczeniu powstają coraz to nowe koncepcje zarządzania innowacjami, a do słownika menedżerów dołączają nowe pojęcia - określenia innowacji i procesów z nimi związanych. Na te zmiany duży wpływ mają megatrendy, które kształtują rozwój społeczno-gospodarczy W artykule dokonano przeglądu przyszłych trendów oraz przedstawiono zarysowujące się w ich świetle przyszłe kierunki rozwoju innowacji - obszary, które będą kluczowe z punktu widzenia ich tworzenia.(abstrakt autora)
EN
Innovation management is a fast developing scientific field. Together with environmental changes scientists are creating new concepts of innovation management. To the manager's dictionary new words are added - new types of innovation and innovative processes. The megatrends that shape current socio-economic development have huge influence on changes of the directions and management of innovation. The article presents the overview of future megatrends and future concepts concerning the following questions: what innovations will be created, where they will be created, how they will be created.(author's abstract)
Rocznik
Numer
Strony
227--236
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Baruk J. (2006), Zarządzanie wiedzą i innowacjami, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
  • Casswell A. (2011), Emerging Trends in ICT 2010-2015, Gartner Consulting, NY.
  • De Woot P. (2016), Responsible Innovation, Sheffield: Greenleaf Publishing Li-mited.
  • Ernst & Young (2015), Megatrends 2015. Making Sense of a World in Motion, EYGM Limited.
  • Govindarajan V., Trimble C. (2012), Reverse Innovation. Created Far from Home, Win Everywhere, Boston: Harvard Business Review Press.
  • Gwarda-Gruszczyńska E. (2013), Modele procesu komercjalizacji nowych technologii w przedsiębiorstwach. Uwarunkowania wyboru - kluczowe obszary decyzyjne, Łódź: Wydawnictwo UŁ.
  • Hart S.L., Christensen C.M. (2002), The great leap: Driving innovation from the base of the pyramid, "MIT Sloan Management Review", 44 (1).
  • Jakie będą innowacje za 10 lat?, Portal Innowacji, http://www.pi.gov.pl/PARP/chapter_86196.asp?soid=6DEE9379178441DF8864D3F47CB63E5C [dostęp 23.01.2016].
  • Owen R., Bessant J., Heintz M. (2013), Responsible innovation. Managing the Respon-sible Emergence of Science and Innovation in Society, Chichester: John Wiley & Sons.
  • Prahalad C.K. (2004), The fortune at the bottom of the pyramid: Eradicating po-verty through profits, Pearson Education, Upper Saddle River, NJ.
  • Trott P. (2008), Innovation Management and New Product Development, New York: Prentice Hall.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171469797

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.