PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 122 | 401--409
Tytuł artykułu

Próba modelowania cen końcowych w aukcjach internetowych

Warianty tytułu
An Attempt of Modeling Prices on Online Auctions
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rozwój technologii informacyjnych i komunikacyjnych, a w szczególności rozwój Internetu, wpłynął znacząco na funkcjonowanie i prowadzenie działalności wielu organizacji. Od lat obserwowany jest rozwój handlu elektronicznego, w którym występują różne formy relacji między dostawcami a klientami. Kreowanie nowych form współpracy i realizowanie działań gospodarczych, społecznych i ekonomicznych wpływa na zachowanie klientów oraz determinuje ich postępowanie. Celem niniejszego opracowania jest scharakteryzowanie wybranych aspektów związanych z dokonywaniem zakupu towarów i usług online. Zaprezentowano wyniki badań autorskich związanych z podejmowaniem decyzji o zakupie towarów i usług online.(abstrakt autora)
EN
In this article the author is trying to model the final price on online auctions. This attempt is taken on the basis of a large quantity of completed auction. The data come from one of the biggest Polish online auction portal. In the article the author presents the model that compiles the final price of the good with the set of parameters such as the number of bidders, time of the bids and the amount of bids for a specific moment in time. (author's abstract)
Rocznik
Numer
Strony
401--409
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Bereziński M., Hołubiec J., Wagner D. (2009), Hierarchiczna struktura poznania - piramida wiedzy, [w:] "Studia i Materiały", nr 19 (s. 5-17), Bydgoszcz: PSZW.
  • Chmielarz W. (2006), Próba analizy porównawczej serwisów aukcji internetowych w Polsce, [w:] Współczesne trendy w informatyce ekonomicznej, s. 13-26, Warszawa: Roczniki KAE nr 16, SGH.
  • Gregor B., Stawiszyński M. (2002), e-Commerce, Bydgoszcz: Branta.
  • Kodeks Cywilny (1964), Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny, DzU 1964, nr 16, poz. 93.
  • Morzy M., Wierzbicki A. (2007), Eksploracja aukcji internetowych w poszukiwaniu pozytywnej i negatywnej reputacji sprzedawców, [w:] Technologie przetwarzania danych, red. T. Morzy, M. Gorawski, R. Wrembel, s. 103-114), Poznań: WPP.
  • Olszak C., Ziemba E. (2011), Rozwój e-Administracji. Rodzaje i poziomy dojrzałości e-Usług publicznych, [w:] Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 651, Ekono-miczne Problemy Usług nr 68, s. 254-265, Szczecin: Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego.
  • Ostasiewicz S., Rusnak Z., Siedlecka U. (1997), Statystyka, Wrocław: Wydawnictwo AE.
  • Piasecki J., Roczniak R., Zygmunt A., Koźlak J. (2007), Analiza wzorców nielegalnych zachowań w aukcjach internetowych, [w:] Technologie przetwarzania danych, red. T. Morzy, M. Gorawski, R. Wrembel, s. 231-242), Poznań: WPP.
  • Strzelecki A. (2008), Transakcje na aukcjach internetowych źródłem wiedzy o jakości usług sprzedawcy, [w:] Bazy danych: Rozwój metod i technologii, red. S. Kozielski, s. 205-214, Warszawa: WKŁ.
  • Strzelecki A., Bacewicz T., Ściański M. (2009), Robot sieciowy w eksploracji interne-towego systemu aukcyjnego i ocena handlu C2C w Polsce, [w:] Komputerowo zintegro-wane zarządzanie, red. R. Knosola, s. 459-468, Opole: PTZP.
  • Welfe A. (1998), Ekonometria, Warszawa: PWE.
  • Zakonnik Ł., Czerwonka P. (2015), Analiza wybranych zachowań użytkowników aukcji internetowych, [w:] Przedsiębiorczość i zarządzanie, t. XVI, Zeszyt 9, część II, Łódź: PiZ (w druku).
  • Żądło T., Wywiał J. (2008), Prognozowanie szeregów czasowych za pomocą pakietu SPSS, Kraków: SPSS Polska.
  • www.allegro.pl [dostęp 15.01.2016].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171469883

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.