Warianty tytułu
Public Electronic Communication of Local Governments Units in Social Media
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł porusza problematykę elektronicznego komunikowania publicznego urzędów jednostek samorządu terytorialnego w mediach społecznościowych. Autorka poddała badaniom oficjalne profile społecznościowe urzędów gmin miejskich w województwie lubelskim na Facebooku. We wstępie omawia pojęcia i metody badawcze. Następnie zajmuje się badaniem aktywności miast na Facebooku, później analizuje konkretne profile pod względem budowy poprzez pryzmat efektywnego komunikowania publicznego (informowania i marketingu), na koniec przechodzi do badań uwzględniających posty/komunikaty urzędów.(abstrakt autora)
This article focuses on public electronic communication of local government units in social media. The author performed research on official social profiles of urban communes in Lublin voivodship on Facebook. In the introduction she presents terms and research methods. Further the activity of cities on Facebook is tested and later she analyzes certain profiles structurally by the prism of effective public communication (informing and marketing). Finally, the posts and communication of offices are analyzed.(author's abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
autor
- Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Bibliografia
- Dobek-Ostrowska B. (2002), Teorie komunikowania publicznego i politycznego, Wrocław: Wydawnictwo Astrum.
- Evans D. (2012), Social media marketing. An hour a day, Indianapolis.
- Castells M., Himanen P (2009), Społeczeństwo informacyjne i państwo dobrobytu, Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej.
- Jakobson R. (1989), W poszukiwaniu istoty języka 2, Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171470207