Czasopismo
2004
|
nr 1019 Rachunkowość zarządcza i controlling w warunkach integracji z Unią Europejską
|
160--164
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Sales Plans in the Marketing Controlling
Języki publikacji
Abstrakty
Przedmiotem zainteresowań controllingu marketingowego jest dążenie do osiągnięcia zysku przez jak najlepsze zaspokojenie potrzeb i oczekiwań klientów przedsiębiorstwa, czyli podporządkowanie wszystkich działań interesom klienta (marketing), aby znaleźć optimum z punktu widzenia interesu przedsiębiorstwa (controlling). Controlling marketingowy można zdefiniować również jako funkcję zarządczą, której zadaniem jest monitorowanie, czy przedsiębiorstwo zdąża w kierunku wytyczonych celów i zamierzeń, oraz podejmowanie działań korygujących w sytuacji zagrożeń tych zadań. Jednym z podstawowych zadań systemu controllingu marketingowego jest opracowywanie planów sprzedaży, a także ich kontrola. (fragment tekstu)
The paper treats on sale plan, which are important element of the marketing controlling. The sales prognosis should be a prelude to them. The control of sales plans is also very important. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
160--164
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
- Controlling w przedsiębiorstwie. Koncepcje i instrumenty, red. E. Nowak, Wyd. ODiDK, Gdańsk 2003.
- Jankowski W., Cena realizacji planu sprzedaży, "Harvard Business Review" 2004 nr 2.
- Kłeczek R., Kowal W., Woźniczka J., Strategiczne planowanie marketingowe, PWE, Warszawa 1996.
- Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wyd. FELBERG SJA, Warszawa 1999.
- Michalski E., Marketing. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2003.
- Niedbała B., Sierpińska M., Controlling operacyjny w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa 2003.
- Nowak E., Zaawansowana rachunkowość zarządcza, PWE, Warszawa 2003.
- Podstawy controllingu, red. E. Nowak, AE, Wrocław 1996.
- Vollmuth H., Controlling. Planowanie, kontrola, kierowanie, Placet, Warszawa 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171471894