PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 473 Gospodarka turystyczna w regionie. Przedsiębiorstwo. Samorząd. Współpraca | 637--647
Tytuł artykułu

Turystyka między krajami Grupy Wyszehradzkiej. Wybrane problemy i perspektywy na przyszłość

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Tourism Among The Visegrad Countries. Selected Problems and Perspectives for The Future
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Grupa Wyszehradzka (V4) to zinstytucjonalizowana forma współpracy pomiędzy czterema krajami: Polską, Republiką Czeską, Słowacją i Węgrami. Obecnie coraz większą rolę odgrywają krótkie, kilkudniowe wyjazdy turystyczne. Wpisanie się w ten trend jest jednym z najbardziej oczywistych kierunków współpracy pomiędzy krajami Grupy, a turystyka pomiędzy nimi ma szansę stać się widocznym elementem statystyk wyjazdów i przyjazdów zagranicznych w każdym z czterech krajów. Celem artykułu jest próba znalezienia przyczyn, dzięki którym może rozwijać się turystyka pomiędzy krajami Grupy. Dla realizacji celu przeprowadzono badania ankietowe wśród 197 studentów turystyki we wszystkich krajach Grupy, którzy dość stereotypowo postrzegają atrakcyjność turystyczną w poszczególnych krajach V4. Przeprowadzona została analiza ofert biur podróży w V4 oraz analiza aktywności promocyjnej instytucji reprezentujących poszczególne kraje, która pokazuje zróżnicowaną aktywność Narodowych Organizacji Turystycznych(abstrakt oryginalny)
EN
The Visegrad Group (V4) is an institutionalized form of cooperation among four countries: Poland, The Czech Republic, Slovakia and Hungary. Currently, short tourist trips lasting several days play an increasingly important role. Fitting into this trend is one of the most obvious directions of cooperation among the countries of the group and tourism among them may become a visible element of statistics of the departures and arrivals abroad in each of the four countries. The objective of the article is an attempt to find the causes of development of tourism among the countries of the group. Surveys among 197 students of tourism in all countries of the group who perceive tourist attractiveness in specific countries of V4 quite stereotypically have been conducted to achieve the objective. An analysis of the offers of travel agencies in V4 as well as an analysis of promotional activity of the institutions representing particular countries which confirms differentiated activity of the National Tourism Organizations have been made(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
  • Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
Bibliografia
  • CzechToursim, 2012, Marketingová koncepce cestovního ruchu 2013-2020, Praga.
  • Czyż A., 2014, Grupa Wyszehradzka - 20 lat współpracy, Atheneum, Polskie Studia Politologiczne, vol. 42.
  • Herman A., 2014, Uwarunkowania współpracy państw Grupy Wyszehradzkej, Zeszyt Naukowy Koła Nauk Politycznych Homo Politicus Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, vol. 3.
  • http://ksh.hu (21.10.2016).
  • Kubin T., 2014, Grupa Wyszehradzka - pespektywy dalszej współpracy, Atheneum, Polskie Studia Politologiczne, vol. 42.
  • Magyar Turisztikai Ügynökség, 2013, National tourism marketing plan 2014, Budapeszt.
  • MSiT, 2016, Charakterystyka przyjazdów cudzoziemców do Polski w 2015 roku, Warszawa.
  • POT, 2011, Marketingowa strategia Polski w sektorze turystyki na lata 2012-2020, Warszawa.
  • SACR, 2013, Marketingová strategia Slovenskej agentury pre cestovný ruch na roky 2014-2020, Bratysława.
  • SACR, 2016, Ubytovacia štatistika cr na Slovensku, Bratysława.
  • STEMMARK, 2016, Příjezdový cestovní ruch 2015, Praga.
  • Tomaszewski J., 2006, Czechy i Słowacja, TRIO, Warszawa, s. 299-306.
  • Wendt J., 1998, Współpraca regionalna Polski w Europie Środkowej, Studia Europejskie, vol. 4, nr 8.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171477083

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.