PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 3 | 11--21
Tytuł artykułu

Rola rachunkowości zarządczej w projektowaniu innowacyjnych modeli biznesu

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Innowacyjny model biznesu w literaturze jest definiowany jako model, który umożliwia identyfikowanie szans na innowacje w każdym aspekcie opisywanym przez model biznesu. Artykuł prezentuje obszary zastosowania narzędzi rachunkowości zarządczej przy tworzeniu oraz wdrażaniu tego typu modeli. Na podstawie analizy szablonu modelu biznesu określono obszary, w których rachunkowość zarządcza pozwala na wprowadzenie innowacji. Opisane zostały narzędzia, które mogą być wykorzystane dla pozyskania informacji o poszczególnych obszarach.(abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
11--21
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Bis J. [2013], Innowacyjny model biznesowy - sposób na zwiększenie przewagi konkurencyjnej, w: Modele biznesowe, B. Kożuch (red.), Łódź, Wydawnictwo Społecznej Akademii Nauk.
  • Brzóska J. [2014], Innowacje jako czynnik dynamizujący modele biznesowe, Gliwice, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej.
  • Chesbrough H., Rosenbloom R.S. [1996], The Role of the Business Model in Capturing Value from Innovation: Evidence from Xerox Corporation's Technology Spinoff Companies, Harvard Business School, https://pdfs.semanticscholar.org, dostęp 24/11/2016.
  • Cookins G. [1996], Activity-Based Cost Management Making It Work, Mc-Graw-Hill.
  • Cooper R., Slagmulder R. [1997], Target Costing and Value Engineering, New Jersey, IMA Foundation for Applied Research.
  • Drzewiecki J. [2011], Model biznesu a strategia organizacji: podobieństwa, różnice, "Nauki o zarządzaniu", t. 8, nr 2016, Wyd. UE we Wrocławiu, s. 335-344.
  • Edvinsson L. [1997], Developing Intellectual Capital at Scandia, "Long Range Planning", No. 30.
  • Epstein M.J., Manzoni J.F. [1997], The Balanced Scorecard and Tableau de Bord: a global perspective on translating strategy into action, INSEAD, 1997/63/AC/SM, p. 3.
  • IBM [2006], Expanding the Innovation Horizon: The Global CEO Study 2006, IBM Global Business Services, http://www-07.ibm.com, dostęp 24/11/2016.
  • Gierszewska G., Romanowska M. [2002], Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, Warszawa, PWE.
  • Goldratt E.M. [2007], Cel II To nie przypadek, Warszawa, MintBooks.
  • IIRC [2013 a], Business Model Background Paper for , 2013, http://integratedreporting.org, dostęp 24/11/2016.
  • IIRC [2013 b], The International Framework, 2013, http://integratedreporting.org, dostęp 24/11/2016.
  • Kaplan R.S., Anderson S.R. [2008], Rachunek kosztów działań sterowany czasem, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Kaplan R.S., Cooper R. [2002], Zarządzanie kosztami i efektywnością, Kraków, Oficyna Ekonomiczna.
  • Kaplan R.S., Norton D.P. [1992], The Balanced Scorecard - Measures that Drive Performance, "Harvard Business Review", January-February.
  • Miller J.A. [2000], Zarządzanie kosztami działań, Warszawa, WIG-Press.
  • Nogalski B. [2011], Modele biznesu jako narzędzia reorientacji strategicznej przedsiębiorstw, w: Krytycznie i twórczo o zarządzaniu: wybrane zagadnienia, W. Kieżun (red.), Warszawa, Oficyna a Wolters Kluwer Business, 445-460.
  • Obłój K. [2002], Tworzywo sztucznych strategii, Warszawa, PWE.
  • Osterwalder A., Pigneur Y. [2012], Tworzenie modeli biznesowych: podręcznik wizjonera, Gliwice, Helion, s. 46.
  • Pisano P., Pironti M., Rieple A. [2015], Identify Innovative Business Models: Can Innovative Business Models Enable Players to React to Ongoing or Unpredictable Trends?, "Entrepreneurship Research Journal", Vol. 5(3), p. 181-199.
  • Shank J.K., Govindarajan V. [1993], Strategic Cost Management, The Free Press.
  • Shapiro B., Rangan K., Moriarty R., Ross E. [1987], Manage Customers for Profits (Not Just Sales), "Harvard Business Review", September-October.
  • Stoilkovska A., Ristovska N., Gramatnikovski S. [2015], Innovative Business Models a Factor for Competitive Advantage of the Companies, "UTMS Journal of Economics", Vol. 6(1), p. 135-146.
  • Świderska G.K. (red.) [2017], Controlling kosztów i rachunkowość zarządcza, Warszawa, MAC Consulting/Difin.
  • Świderska G.K. (red.) [2004], Obiektowy rachunek kosztów działań - koncepcja i wykorzystanie, Warszawa, Oficyna Wydawnicza SGH.
  • Teece J.D. [2010], Business models, business strategy and innovation, "Long Range Planning", Vol. 43(2-3), p. 172-194.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171478391

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.