PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 50 T. 2. Metody ilościowe w ekonomii | 47--60
Tytuł artykułu

Przegląd typów relacji marketingowych w kontekście generowania zjawisk emergentnych

Autorzy
Warianty tytułu
Effectiveness of Marketing Relations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Każdy rodzaj relacji marketingowych zawiera w sobie potencjalną siłę, która uaktywniona przyczyni się do rozwoju firmy. Zauważone i odpowiednio wykorzystane umożliwią reorganizację starych struktur i generowanie nowych form kontaktów interpersonalnych. Relacje, o które nikt nie zabiega, szybko wygasają, a jednym ze sposobów na podtrzymanie ich wpływu na poprawę konkurencyjności jest wykorzystanie zjawisk emergencji w kontekście tworzenia efektu synergii. Relacje marketingowe można potraktować jako niematerialne zasoby przedsiębiorstwa, przyczyniające się do zwiększania zysków. Dzięki podwyższeniu efektywności relacji marketingowych można uzyskać szybszy rozwój wszystkich dziedzin działalności każdego podmiotu gospodarującego.(abstrakt oryginalny)
EN
Each kind of marketing relations has a potential which, when activated, will contribute to the company development. If noticed and adequately used, they will enable reorganisation of old structures and generation of new forms of interpersonal contacts. Any relations that are not sustained will soon perish as a result of turbulent changes taking place in the environment. One of the methods to sustain the impact of relations on improving the competitiveness is making use of the emergence phenomena in the context of synergy effect creation. Marketing relations may be treated as intangible resources of an enterprise, which - if used adequately - will contribute to increasing its profi t. As a result of increasing the effectiveness of marketing relations, it is possible to obtain faster growth of all business areas of each business entity.(original abstract)
Rocznik
Strony
47--60
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku
Bibliografia
  • Centrum Nauki Kopernik. Pobrane z: http://www.kopernik.org.pl/bazawiedzy/artykuly/percepcjaemergencja- emergencja/.
  • Cytaty.info. Pobrane z: https://www.cytaty.info/autor/blaisepascal.htm.
  • Encyklopedia Powszechna PWN (1976). T. 3. Warszawa: PWN.
  • Encyklopedia PWN. Pobrane z: http://encyklopedia.pwn.pl/haslo/niewidzialna-reka-rynku; 3947589.html.
  • Encyklopedia Zarządzania. Efekt synergii. Pobrano z: https://mfi les.pl/pl/index.php/Efekt_synergii.
  • Falencikowski, T. (2008). Kształtowanie swobody decyzyjne w zarządzaniu grupami kapitałowymi. Toruń: Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa. Stowarzyszenie Wyższej Użyteczności "Dom Organizatora".
  • Fonfara, K. (1999). Marketing partnerski. Warszawa: PWE.
  • Kaczmarczyk, S. (1995). Badania marketingowe, metody i techniki. Warszawa: PWE.
  • Konecki, K. (2000). Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Krzymowski, M. Komunikacja. Pobrane z: http://mkrzymowski.pl/pliki/publikacje/komunikacja.pdf.
  • Krzyżanowski, L. (1999). O podstawach kierowania inaczej: paradygmaty, metafory, modele, filozofia, metodologia, dylematy, trendy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Kuziak, M., Tomasik, T., Sikorski, D. (2006). Słownik myśli filozoficznej. Bielsko-Biała: Wydawnictwo Park.
  • Małyszek, E., Bojanowska, A. (2009). Efektywna integracja systemów CRM i SCM w przedsiębiorstwie. Log Forum, 5 (3).
  • Martyniak, Z. (1997). Organizacja i zarządzanie. Kraków-Kluczbork: Antykwa.
  • Mayer, T. (1996). Prawda kontra precyzja w ekonomii. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Mruk, H., Rutkowski, I.P. (1994). Strategia produktu. Warszawa: PWE.
  • Penc, J. (1997). Decyzje w zarządzaniu. Kraków: Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu.
  • Porter, M.E. (1992). Strategia konkurencji. Warszawa: PWE.
  • Silverman, D. (2007). Interpretacja danych jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Słownik Języka Polskiego. Idea. Pobrane z: http://sjp.pwn.pl/slowniki/idea.html.
  • Słownik Języka Polskiego. Patriotyzm. Pobrane z: http://sjp.pl/patriotyzm.
  • Słownik myśli społeczno-politycznej (2004). Bielsko-Biała: PPU "Park".
  • Sotto, A. (1962). Luigi Einaudi. Economia Internazionale, XV, 35.
  • Ziemski, S. (1973). Problemy dobrej diagnozy. Warszawa: Wiedza Powszechna.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171480629

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.