PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 48 T. 2. Zarządzanie | 209--219
Tytuł artykułu

Kategoryzacja portów jachtowych jako możliwość uzyskania przewagi konkurencyjnej

Warianty tytułu
Categorization of Marinas and as a Possibility of Gaining a Competitive Advantage
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Kategoryzacja portów jachtowych staje się na świecie coraz popularniejszym zjawiskiem. Wynika to z faktu, że rosnąca konkurencja wymusza na tych obiektach działania pomagające w uzyskaniu przewagi konkurencyjnej, wzmacniające pozytywny wizerunek i wspierające sprzedaż. W artykule poddano analizie dwa najpopularniejsze systemy kategoryzacji portów jachtowych o zasięgu międzynarodowym: The Gold Anchor Award Scheme oraz Blue Star Marina Certification System. Porównywano m.in. ich zasięg, obszary funkcjonalne portów oceniane podczas audytów certyfikacyjnych oraz wsparcie informacyjno-promocyjne zapewniane portom posiadającym dany certyfikat.(abstrakt oryginalny)
EN
Categorization of marinas is becoming increasingly popular worldwide phenomenon. This is due to the fact that increasing competition forces marinas to gain a competitive advantage strengthening their positive image and supporting sales. The article analyzes the two most popular categorization systems of marinas on an international scale: The Gold Anchor Award Scheme and Blue Star Marina Certifi cation System. The comparison included i.e. their coverage, functional areas of the marinas evaluated during the certification audits and the promotional support of having both certificates.(original abstract)
Rocznik
Strony
209--219
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Morska w Szczecinie
Bibliografia
  • Hącia, E. (2014). Kształtowanie rozwoju turystyki a strategia i polityka regionalna. Logistyka, 3, 2332-2341.
  • Heron, R., Juju, W. (2012). The Marina-Sustainable Solutions. Create Space Independent Publishing Platform.
  • Jodkowska, L., Sidorkiewicz, M. (2009). Wybrane aspekty jakości w usługach turystycznych w Niemczech. Ekonomiczne Problemy Turystyki, 13, 137-147.
  • Kachniewska, M. (2002). Zarządzanie jakością usług turystycznych. Warszawa: Difin.
  • Kamieniecka, J., Ragus, M., Manthey, P. (2014). Rozpoznanie uwarunkowań tworzenia systemu certyfikacji turystyki zrównoważonej w środowisku wiejskim (opracowanie eksperckie). Warszawa: Instytut na Rzecz Ekorozwoju. Pobrane z: http://natura2000.org.pl (25.10.2016).
  • Kowalska, M. Raport - Informacja Turystyczna. Wiadomości Turystyczne. Pobrane z: http://www.wiadomosciturystyczne.pl (25.10.2016).
  • Łapko, A. (2015). Turystyka żeglarska. Warszawa: BEL Studio.
  • Oleksiuk, A. (2009). Marketing usług turystycznych. Warszawa: Difin.
  • Panasiuk, A. (red.) (2007). Jakość usług turystycznych. Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego.
  • Raciborski J., Sondel J., Sondel K., Zawistowska H. (2001). Prawo turystyczne. Warszawa: Wolters Kluwer.
  • The Gold Anchor Award Scheme Application Form (2011). The Yacht Harbour Association.
  • http://www.bluestarmarina.org
  • http://bursztynowekotwice.pl
  • http://www.charterworld.com
  • https://www.imci.org
  • https://www.marinas.net.au
  • http://www.rya.org.uk/programmes/active-
  • http://www.tyha.co.uk
  • http://www.which-marina.com
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171484652

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.