PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 48 T. 2. Zarządzanie | 383--393
Tytuł artykułu

Jakość pracy pielęgniarek w szpitalu

Warianty tytułu
Quality of Nurses' Work in Hospital
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem pracy była ocena jakości pracy pielęgniarek zatrudnionych w szpitalu. Kwestionariusze ankiety opracowane na potrzeby tego badania otrzymały wszystkie zatrudnione w szpitalu pielęgniarki. Anonimowo i dobrowolnie wypełnione kwestionariusze otrzymano od 160 osób. Informacje dotyczące szpitala uzyskano z biuletynu informacji publicznej. Bazę danych założono w programie Excel. Zgromadzone dane pozwoliły na charakterystykę podstawowych cech demograficznych pielęgniarek, poznanie motywów wyboru zawodu, ocenę relacji interpersonalnych występujących między pielęgniarkami i innymi grupami zawodowymi, ocenę wykorzystania kwalifikacji i umiejętności w miejscu pracy, ocenę fizycznego środowiska pracy, poznanie czynników demotywujących w pracy.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the study was to assess the quality of work of nurses employed in the hospital. All the nurses employed in the hospital obtained the questionnaire survey prepared for the research. 160 respondents filled the questionnaires anonymously and voluntarily. The information on hospital's operation was taken from public information bulletin. The database for the analysis was prepared using Excel software. The data collected allowed for analysing: basic demographic characteristics of nurses; reasons for choosing nursing career; interpersonal relationships between nurses and other employees; utilization of qualifi cations and skills in a place of work; physical workplace; and factors leading to demotivation at work.(original abstract)
Rocznik
Strony
383--393
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
Bibliografia
  • Cole, R.E. (2001). From Continuous Improvement to Continuous Innovation. Quality Management Journal, 8-9 (4).
  • Dahlgaard, J., Kristensen, K., Kanji, G. (2000). Podstawy zarządzania jakością. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Dahlgaard, J., Kristensen, K., Kanji, G. (2007). Fundamentals of Total Quality Management. Process Analysis and Improvement. London-New York: Taylor&Francis e-library.
  • Hamrol, A., Mantura, W. (2002). Zarządzanie jakością - teoria, praktyka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Jastrzębski, W. (2011). Encyklopedia Bydgoszczy. T. 5: Medycyna. Bydgoszcz: Towarzystwo Miłośników Miasta Bydgoszczy.
  • Konstytucja Rzeczypospolita Polska z dnia 2 kwietnia 1997 r. Dz.U. nr 78 ,poz. 483 ze zm.
  • Konwencja o prawach dziecka przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych z dnia 20 listopada 1989 r. Dz.U. z 1991 r. nr 120, poz. 526 ze zm.
  • Siwiec, J. (2002). Rola jakości w służbie zdrowia. Wskaźniki jakości w praktyce medycznej. PMZ, marzec.
  • Wawak, S. (2013). Wybrane koncepcje klasyfi kacji metod zarządzania jakością. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Zarządzanie, 910.
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 czerwca 2001 r. w sprawie wykazu samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, które zostały przejęte przez gminy, powiaty i samorządy województw. Dz.U. nr 65, poz. 659, z późn. zm.
  • Sajkiewicz, A. (2004). Jakość zasobów pracy. Kultura, kompetencje, konkurencyjność. Warszawa: Poltext.
  • Ustawa z dnia 5 lipca 1996 r. o zawodach pielęgniarki i położnej. Dz.U. nr 91, poz. 410 z późn. zm.
  • Ustawa z dnia 13 października 1998 r. Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną. Dz.U. nr 133, poz.872 z późn. zm.
  • Ustawa z dnia 6 stycznia 2000 r. o Rzeczniku Praw Dziecka. Dz.U. nr 6 poz. 69 ze zm.
  • Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzecznika Praw Pacjenta. Dz.U. z 2009 nr 52, poz. 417 ze zm.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171484930

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.