Warianty tytułu
Building Long-lasting Relations with Customers in Transport Companies in the Kuyavian-Pomeranian Region
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule na wstępie przedstawione zostały rozważania teoretyczne ukazujące strategiczne znaczenie budowania, utrzymywania i rozwijania trwałych relacji z klientami w przedsiębiorstwach poprzez wdrażanie koncepcji marketingu partnerskiego. W dalszej, części empirycznej artykułu, zostały zaprezentowane wyniki badania ukazujące znaczenie, podejmowane działania i osiągane korzyści z budowania trwałych relacje z klientami w przedsiębiorstwach transportowych w regionie kujawsko-pomorskim. (abstrakt oryginalny)
In the first part of the article there has been presented the theoretical considerations showing the strategic importance of building, maintaining and developing long-lasting relations with customers in businesses by implementing the concept of partnership marketing. The next part of the article has empirical nature. It presents results of the study showing the significance, activities and the benefits, that are accomplished by building long-lasting relations with customers in transport companies in the Kuyavian-Pomeranian region. (original abstract)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
Bibliografia
- 1. Berry L.L. (1983). Relationship Marketing, w: Emerging Perspectives on Service Marketing, eds. L.L. Berry, G.I. Shostack, G.D. Upah, Chicago: American Marketing Association.
- 2. Drapińska A. (2011). Proces zarządzania relacjami przez szkoły wyższe. "Handel Wewnętrzny", tom II, Nr XX-XI, s. 17.
- 3. Grönross Ch. (1990). Service Management and Marketing. Moments of Truth in Service Competition, Lexington: The Free Press.
- 4. Grönross Ch. (2004). The Relationship Marketing Process: Communication, Interaction, Dialogue, Volue, "Journal of Bussines &Industrial Marketing", Vol. 19, No 2, s. 99.
- 5. Grönroos Ch. (2006). On Defining Marketing: Finding a New Roadmap for Marketing. "Marketing Theory", Vol. 6, No 4, s. 401.
- 6. Grzanka I. (2009). Kapitał społeczny w relacjach z klientami. Warszawa: Wydawnictwo Fachowe CeDeWu.
- 7. Otto J. (2004). Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie. Warszawa: C.H. Beck.
- 8. Rowley J. (2003). Retention: Rhetoric Or Realistic Agendas for the Future of Higher Education. "The International Journal of Educational Management", Vol. 17, No 6, s. 251.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171486023