Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Budowanie łańcuchów transportowych poprzez tak zwane proekologiczne gałęzie transportu, z udziałem transportu wodnego śródlądowego oraz kolejowego, należy do istotniejszych punktów polityki Unii Europejskiej w zakresie ochrony środowiska oraz ograniczenia niekorzystnych wpływów transportu na środowisko naturalne. Takie kierunki działań określone zostały w polityce transportowej UE zawartej w Białej Księdze. Obie gałęzie transportowe zaliczane są do najbardziej ekologicznych form transportu. Są też najbardziej efektywne pod względem ogólnych kosztów przewiezienia ładunku. Dlatego łączenie ich w jednym łańcuchu logistycznym niesie za sobą nie tylko korzystne efekty ekologiczne w odniesieniu do innych gałęzi transportowych, ale również optymalne rozwiązania organizacyjne przy przeładunku oraz efektywne przewozy dużych ilości ładunków na znacznych odległościach. W naszym kraju obie gałęzie transportu mają bardzo zły stan infrastruktury transportowej na skutek dużych zaniedbań w jej utrzymaniu oraz modernizacji w ostatnich dwóch dekadach. (fragment tekstu)
Twórcy
autor
- Polskie Towarzystwo Logistyczne
autor
- Instytut Logistyki i Magazynowania
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171486731