PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2017 | nr 10 (CD) | 413--424
Tytuł artykułu

Świadomość klienta a manipulacje w reklamie na przykładzie mieszkańców regionu kujawsko-pomorskiego i warmińsko-mazurskiego

Warianty tytułu
Customers Awareness vs. Manipilation in Advertising on the Example of Inhabitans Regions of Kujawsko-Pomorskie and Warmińsko-Mazurskie
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Świadomość klienta jako odbiorcy reklam ciągle wzrasta. Klient oczekuje uczciwości i nie zgadza się na stosowanie manipulacji reklamowej. Na oferencie spoczywa, w związku z tym, znacznie większa odpowiedzialność i troska o utrzymanie zaufania klienta. Celem artykułu jest próba wskazania znaczenia świadomości klienta na jego podatność na manipulacje w reklamie telewizyjnej. Wykorzystano sondaż diagnostyczny metodą ankiety bezpośredniej. W badaniu wzięło udział 130-stu respondentów, odbiorców reklam telewizyjnych w regionie kujawsko-pomorskim i warmińsko-mazurskim. (abstrakt oryginalny)
EN
Customer awareness as a recipient of advertising continues to increase. The customer expects honesty and does not agree to use advertising manipulation. Therefore, the offerer has a much bigger responsibility of caring for maintain customer confidence. Purpose of the article is to try indicate the importance of customer awareness for its susceptibility to manipulation in television advertising. Article presents the results of direct diangostic survey. In research participated one hundred thirty respondents, television advertising customers in the Kujawsko-Pomorskie and Warmińsko-Mazurskie regions. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
413--424
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Bibliografia
  • 1. Baran G., Marzec M. (2012). Rola zaufania opartego na kompetencjach w zaangażowaniu klientów w proces świadczenia usług. Uniwersytet Szczeciński, Zeszyty Naukowe nr 722, Ekonomiczne Problemu Usług Nr 95, Usługi w Polsce 2012, Teoria usług - funkcjonowanie sektora usługowego - kształcenie w usługach.
  • 2. Bralczyk J. (2004). Język na sprzedaż, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  • 3. Burtenshaw K., Mahon N., Barfoot C. (2008). Kreatywna reklama. Warszawa: PWN.
  • 4. d'Almeida F. (2005). Manipulacja w polityce, w reklamie, w miłości. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  • 5. Grudzewski W., Hejduk I., Sankowska A., Wańtuchowicz M. (2008). Zaufanie w zarządzaniu pracownikami wiedzy, www.e-mentor.edu.pl, nr 5 (27) / 2008 (dostęp 19.06.2017).
  • 6. Grzegorczyk A. (2005). Wizerunek marki jako narzędzie oddziaływania rynkowego, W: (red.) A. Grzegorczyk. Instrumenty kształtowania wizerunku marki. Warszawa: Wyższa Szkoła Promocji.
  • 7. Kleemann F., Voss G., Rieder K. (2008). Un(der)paid innovators: The commercial utilization of consumer work through crowdsourcing, "Science, Technology & Innovation Studies", vol. 4, nr 1, 5-26.
  • 8. Kozłowska A. (2001). Reklama - socjotechnika oddziaływania, Warszawa: Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej.
  • 9. Kozłowska A. (2015). Reklama w procesie budowania zaufania do marki. W: (red.) A. Wiśniewska. Budowanie kapitału relacyjnego organizacji. Warszawa: Wyższa Szkoła Promocji, Mediów i Show Businessu.
  • 10. Lisowska-Magdziarz M. (2002). Świat wartości polskiej reklamy telewizyjnej w latach 90. W: M. Ostrowicki (red.) Estetyka reklamy, Kraków: Agencja Wydawniczo-Poligraficzna "ARTTEKST" 231-251.
  • 11. Napierała M. (2012). Filozofia reklamy - historia, psychologia, techniki. Kraków: Petrus.
  • 12. Rostkowski T. (2004). Zarządzanie kompetencjami w UE, W: (red). M. Juchnowicz. Standardy europejskie w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Warszawa: Poltext.
  • 13. Sajkiewicz A. (2002). Jakość zasobów pracy, Warszawa: Poltext.
  • 14. Sanecka E. (2012). Psychologiczne mechanizmy oddziaływania reklamy a manipulacja w reklamie. http://www.publikacje.edu.pl/publikacje.php?nr=10023, 1-12. (16.06.2017).
  • 15. Szczęsna E. (2003). Poetyka reklamy, Warszawa: PWN.
  • 16. White R. (1993). Reklama, Warszawa: Business Press.
  • 17. Witkowski T. (2000). Psychomanipulacje - jak je rozpoznawać i jak sobie z nimi radzić. Taszów: Biblioteka Moderatora.
  • 18. http://nikeid.nike.com, 19.06.2017.
  • 19. http://www.ideastorm.com, 19.06.2017.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171489409

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.