PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2017 | nr 10 (CD) | 558--569
Tytuł artykułu

Budżet obywatelski kreatorem pozytywnego wizerunku miasta na przykładzie Częstochowy

Autorzy
Warianty tytułu
Participatory Budgeting as a Creator of Positive City Image on the Example of Czestochowa
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Badania dotyczące budżetu obywatelskiego skłaniają do wielu przemyśleń. Jedni badacze uważają, że dzięki budżetowi mieszkańcy biedniejszych dzielnic (Wampler, 2007) mają wpływ na decyzje samorządowe, inni uważają, iż jest narzędziem promującym władze miasta. Celem niniejszego artykułu jest przeanalizowanie wpływu budżetu obywatelskiego na wzmocnienie pozytywnego wizerunku miasta Częstochowy wśród jej mieszkańców. Postawiono następujące tezy badawcze: liczba składanych wniosków świadczy o zaangażowaniu obywateli w sprawy społeczne, a tym samym wzmacniany jest pozytywny obraz miasta, liczba obywateli biorących udział w głosowaniu to osoby skupione wokół wspólnych idei, zaangażowane w sprawy Częstochowy, kompatybilne z miejscem zamieszkania. (abstrakt oryginalny)
EN
Research on the Participatory Budgeting has led to many reflections. Some scholars believe that, thanks to budget, the poorer neighborhoods (Wampler, 2007) have an impact on local government decisions, others believe that it is a tool to promote the city. The aim of this article is to analyze the impact of the budget on the image of Czestochowa. The following research theses have been put forward: the number of submissions demonstrates citizens' involvement in social affairs, and thus the positive image of the city is strengthened, the number of citizens taking part in the vote is based on common ideas, involved in Czestochowa, compatible with the place of residence. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
558--569
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • 1. Altkorn J. (1999), Strategia marki. Warszawa: PWE.
  • 2. Crompton J. L. (1979), An assessment of the image of Mexico as a vacation destination and the influence of geographical location upon that image, Journal of Travel Research, 17(4), strony 18-23.
  • 3. Dichter E. (1985), What is in an Image? Journal of Consumer Marketing, 2, strony 39-52.
  • 4. Dudek-Mańkowska S. (2011), Koncepcja wizerunku miasta. W: A. Grzegorczyk, A. Kochaniec (red.) Kreowanie wizerunku miasta. strony 42-67. Warszawa: Wyższa Szkoła Promocji.
  • 5. Fundacja Pracownia Badań i Innowacji Społecznych "Stocznia"(2014). Standardy procesów budżetu partycypacyjnego w Polsce. Warszawa: Fundacja Pracownia Badań i Innowacji Społecznych "Stocznia".
  • 6. Kostaszuk-Romanowska M. (2011), Rola pozytywnych i negatywnych skojarzeń w kreowaniu wizerunku miasta. W: A. Grzegorczyk, A. Kochaniec (red.) Kreowanie wizerunku miasta, strony 163-180. Warszawa: Wyższa Szkoła Promocji.
  • 7. Kotler H., Barich, A. (1991), Framework for Marketing Image Management, Sloan Marketing Review, 32(2), strony 94-104.
  • 8. Kotler Ph., Haider D.H., Rein I. (1993), Marketing Places: Attracting Investments, Industry and Tourism to Cities, States and Nations. New York: The Free Press.
  • 9. Stanowicka-Traczyk A. (2009), Determinanty wizerunku miasta, Samorząd Terytorialny nr 10, strony 5-15.
  • 10. Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym. Dz.U. 1998 nr 91 poz. 578.
  • 11. Uchwała nr 908/LI/2014 Rady Miasta Częstochowy z dnia 10 kwietnia 2014 r. w sprawie tworzenia budżetu partycypacyjnego.
  • 12. Widawska E., Wieczorek Z., Wierny A. (2015), Aktywność lokalna w teorii i praktyce. Przypadek częstochowskiego budżetu obywatelskiego. Częstochowa: Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie.
  • 13. Zhang Y., Liao Y. (2011), Participatory Budgeting in Local Government Evidence from New Jersey Municipalities, Performance & Management Review, Vol. 35, No. 2, December 2011, strony 281-302.
  • 14. http://konsultacje.czestochowa.pl/?page_id=7277 (08.07.2017).
  • 15. http://konsultacje.czestochowa.pl/?page_id=5052 (08.07.2017).
  • 16. http://konsultacje.czestochowa.pl/?page_id=9644 (08.07.2017).
  • 17. Uchwała nr 536.XXXVIII.2017 Rady Miasta Częstochowy z dnia 27 marca 2017 r. w sprawie tworzenia budżetu obywatelskiego http://dzienniki.slask.eu/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171489781

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.