PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | nr 6 | 6--9
Tytuł artykułu

Ocena jakości usług w transporcie zbiorowym na przykładzie MZK Przemyśl

Warianty tytułu
Application of Environmental Life Cycle Cost in Evaluation of the Service Quality in the Public Transport on the Example MZK Przemyśl
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Drogą do podnoszenia jakości usług przewozowych dla ludności jest spełnienie nie tylko podstawowych wymagań pasażerów, ale poszukiwanie dodatkowych możliwości zadowolenia klienta poprzez szeroki dostęp do informacji, stosowanie nowoczesnych technologii informatycznych, poprawę bezpieczeństwa podróży oraz ofertę usług dodatkowych. Poznanie preferencji pasażerów korzystających z komunikacji autobusowej wiąże się z przeprowadzeniem systematycznych badań marketingowych, dzięki którym można uzyskać informację o jakości świadczonych usług. Celem badań była ocena jakości usług przewozowych świadczonych przez MZK Sp. z o.o. w Przemyślu. Zakresem badań objęto wybrane linie autobusowe wykonujące przewozy w obrębie miasta Przemyśl. Stwierdzono, że jakość świadczonych usług w opinii pasażerów realizowana jest na dobrym poziomie. Respondenci w większości przypadków swoje subiektywne odczucia względem poszczególnych kryteriów zaznaczali jako dobre. Elementami, na które przedsiębiorstwo powinno zwrócić szczególną uwagę i podjąć działania doskonalące, są przede wszystkim: dostosowanie środków przewozowych i infrastruktury punktowej (przystanki, zatoczki) do osób niepełnosprawnych, starszych i kobiet w ciąży, dostępność do informacji o zmianach w rozkładach jazdy i objazdach oraz kulturę osobistą kontrolerów biletów. (abstrakt oryginalny)
EN
A measure to improve the quality of transport services is meeting not only the basic passengers' requirements but also searching for additional ways to satisfy a client by means of a wide access to information, use of modern it technologies, improvement of trip safety and additional services. Knowing preferences of passengers who use buses is related to systematic marketing research as a result of which we may obtain information on the quality of provided services. The objective of the paper was to evaluate the quality of transport services provided by MZK Sp. z o.o. in Przemyśl. The scope of research covered the selected bus routes which carry out transport within the city of Przemyśl. It was found out that the quality of provided services in the passengers' opinion is at a similar level. Respondents in majority of cases marked their personal feelings towards particular criteria as positive. Elements, to which the enterprise should pay special attention and which should affect actions are: adjusting transport means and transport infrastructure such as bus stops, bays for disabled, elderly and pregnant women, availability of information on changes in the schedule and bypasses and manners of ticket inspectors. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
6--9
Opis fizyczny
Twórcy
  • Państwowa Wyższa Szkoła Wschodnioeuropejska w Przemyślu; Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
  • Państwowa Wyższa Szkoła Wschodnioeuropejska w Przemyślu
Bibliografia
  • Europejski poradnik praktyka. Zarządzanie Satysfakcją Klienta. Warszawa, 2008.
  • Jackiewicz J., Czech P., Barcik J., 2010. Standardy jakości usług w komunikacji miejskiej. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, s. 56.
  • Jonkis A., Kształtowanie zachowań komunikacyjnych na potrzeby logistyki miasta,"Logistyka", nr 5/2010.
  • Romanowicz A., Analiza jakości przewozów w komunikacji autobusowej w gminie Skawina, praca dyplomowa, WIL, Politechnika Krakowska, 2010.
  • Szołtysek J., Podstawy logistyki miejskiej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice, s. 23-24.
  • Starowicz W., Jakość przewozów w miejskim transporcie zbiorowym, Politechnika Krakowska, Kraków 2007.
  • Witek, J. (1999), Jakość obsługi klienta w aspekcie zarządzania firmą usługową, Katedra Marketingu, Uniwersytet Szczeciński.
  • Wyszomirski O., Transport miejski. Ekonomika i organizacja, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, s. 108.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171490061

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.