PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | 75 nr 4 Rola wiedzy i innowacji w rozwoju organizacji | 143--159
Tytuł artykułu

Beyond the Conventional Business Model: Sustainability Lessons from Traditional Medicinals®

Warianty tytułu
Wychodząc poza tradycyjny model biznesu: lekcje zrównoważonego rozwoju firmy Traditional Medicinals®
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Sustainable development is a compelling idea for many organizations. It is concerned with how business can contribute to solving some of the major challenges that the world faces today - from climate change and biodiversity, to working conditions and health amongst the poorest in the world. But many corporations struggle to integrate this idea into their everyday business models. Traditional Medicinals®, founded in 1974, is a manufacturer and marketer of certified organic herbal medicinal products, many of which contain Fair Trade Certified and FairWild® Certified botanicals. It is an independent, family-owned company producing herbal teas in its solar powered facility in Sebastopol, California. A socially responsible and environmentally conscious company, providing the highest quality botanical products with a balance of responsible business practices as its guide. The main aim of this paper is to explore, in the form of a case study, the innovative business model of this interesting, purpose-driven company that has weaved sustainability practices into its core values and makes every effort to communicate this value to its main stakeholders: suppliers (herbal growers, collectors, communities), employees, customers and the public.(original abstract)
Idea zrównoważonego biznesu jest atrakcyjna dla wielu organizacji. Chodzi o to, by w ramach swej działalności firmy przyczyniały się do rozwiązywania istotnych wyzwań współczesnego świata - od zmian klimatycznych i zapewnienia różnorodności biologicznej, po godziwe warunki pracy i zdrowia dla najuboższych. Wielu firmom trudno jest jednak włączyć koncepcję zrównoważonego biznesu w swoją codzienną działalność i w istniejące już modele biznesowe. Założona w 1974 r. firma Traditional Medicinals® jest producentem i sprzedawcą certyfikowanych ziołowych produktów leczniczych, z których wiele posiada certyfikaty Fair Trade i FairWild. Jest to niezależna firma rodzinna produkująca herbaty ziołowe w miejscowości Sebastopol w Kalifornii, wykorzystując do tego jedynie energię słoneczną. To społecznie i ekologicznie odpowiedzialne przedsiębiorstwo oferuje najwyższej jakości naturalne produkty zgodnie z praktykami odpowiedzialnego biznesu. Głównym celem artykułu jest zbadanie, w formie studium przypadku, innowacyjnego modelu biznesowego tej ciekawej, zorientowanej na społeczne cele firmy, w której praktyki zrównoważonego rozwoju stały się częścią jej podstawowych wartości i która dokłada wszelkich starań, by komunikować je wszystkim interesariuszom: dostawcom (plantatorom ziół i ich lokalnym społecznościom), pracownikom, klientom i społeczeństwu.(abstrakt oryginalny)
Twórcy
  • Sonoma State University, USA; WSB University in Poznan, Poland
  • Sonoma State University, USA
Bibliografia
  • Afuah A., 2004, Business models: A strategic management approach, New York: Irwin/McGraw- Hill.
  • Amit R., Zott C., 2001, Value creation in e-business, Strategic Management Journal, 22(6-7): 493- 520.
  • Brousseau E., Penard T., 2006, The economics of digital business models: A framework for analyzing the economics of platforms, Review of Network Economics, 6(2): 81-110.
  • Digitale R., 2014, Traditional Medicinals on growth path as it turns 40, The Press Democrat, November 29.
  • Dunphy D., Benveniste J., 2000, An introduction to the sustainable corporation, in Sustainability: The Corporate Challenge of the 21st Century, eds. D. Dunphy, J. Benveniste, A. Griffiths, P. Sutton, St Leonards: Allen & Unwin.
  • Freeman R.E., 1984, Strategic Management: A stakeholder approach, Boston: Pitman.
  • Friedman M., 1970, The social responsibility of business is to increase its profits, New York Times, September 13, 126-127.
  • George G., Bock A., 2009, The business model in practice and its implications for entrepreneurship research, Working paper, London: Imperial College.
  • Girling R., 2012, The Good Company, Berkeley: Hill Press.
  • Girling R., 2016, The Good Company: Sustainability in Hospitality, Tourism and the Wine Industries, New York: Business Expert Press.
  • Hart S., 1997, From global citizenship to sustainable development, in Corporate Global Citizenship: Doing Business in the Public Eye, eds. N.M. Tichy, A.R. McGill, L. St Clair, San Francisco: New Lexington Press.
  • IBIS World, 2016, Tea Production Market Research Report, NAICS 31192b, July.
  • Jutras C., 2009, The ROI of sustainability: Making the business case, www.aberdeen.com/summary/report/benchmark/5908-RA-sustainability-environmental-stewardship.asp [access: 15.02.2017].
  • Lubin D., Esty D., 2010, The sustainability imperative, Harvard Business Review, 88(5), 42-50.
  • Mair J., Marti I., 2006, Social entrepreneurship research: A source of explanation prediction and delight, Journal of World Business, 41(1), 36-44.
  • Porter M., Kramer M., 2011, Creating shared value, Harvard Business Review, 89(1-2), 62-77.
  • Shrivastava P., 1995, The role of corporations in achieving ecological sustainability, Academy of Management Review, 20(4), 936-960.
  • Slankis E., 2006, Sustainable thinking, sustainable leadership-the new E.Q. Leadership, www.rayberndtson.com [access: 20.02.2017].
  • Traditional Medicinals Sustainability Corporation Annual Report FY 2014, 2015, www.traditionalmedicinals.com/at-a-glance/ [access: 15.03.2017].
  • Marrewijk M. van, 2004, A value based approach to organization types: Towards a coherent set of stakeholder-oriented management tools, Journal of Business Ethics, 55: 147-158.
  • Marrewijk M. van, Were, M., 2003, Multiple levels of corporate sustainability, Journal of Business Ethics, 44: 107-119.
  • Wartick S.L., Cochran P.L., 1985, The evolution of the corporate social performance model, Academy of Management Review, 10(4), 758-769.
  • Yunus M., Moingeon B., Ortega L., 2010, Building Social Business Models: Lessons from the Grameen Experience, Long Range Planning, 43, 308-325.
  • Zott Ch., Amit R. Massa L., 2011, The Business Model: Recent Developments and Future Research, Journal of Management, 37(4), 1019-1042.
  • www.newhope360.com/herbal/fair-trade-botanical-supplements-save-dying-tradition-help-families [access: 17.10.2011].
  • www.traditionalmedicinals.com [access: 15.03.2017].
  • www.traditionalmedicinals.com/revive-project [access: 15.03.2017].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171490602

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.