PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 4 (36) | 51--58
Tytuł artykułu

Wartość usługi dla pasażera komunikacji miejskiej - ujęcie teoretyczne

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Value of Services for Passeger in Urban Transport - Theoretical View
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Definicja wartości usługi transportowej dla pasażera nie jest łatwa do określenia. Znajomość specyfiki komunikacji miejskiej, jak również ogólnych cech usług transportowych sprawia, że istniejące definicje wartości, które odnoszą się częściej do produktów niż do usług, ograniczają łatwość jej rozumienia. Stąd też na potrzeby artykułu przedstawione zostały definicje wartości, w tym wartości dla pasażera, oraz ich rozumienie w kontekście usług transportu zbiorowego. Wskazano, iż wartość ta powinna być kształtowana głównie z punktu widzenia pasażera, który mając do wyboru różne środki transportu i ich specyficzne cechy, wybierze ten, którym będzie realizować codzienne podróże(abstrakt autora)
EN
Definition of a transport service for the passenger is not easy to determine. Knowledge of transport as well as the general characteristics of transport services makes the existing definitions (that relate to the products, more than services) hard to understand. Therefore, for the purposes of the article the definitions of the value of the passenger and their understanding in the context of public transport services were presented. It was indicated that this value should be shaped primarily from the point of view of the passenger, who, with a choice of different means of transport and their specific features - choose the one which will be used for daily trips.(author's abstract)
Rocznik
Numer
Strony
51--58
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Barnes, C., Blake, H., Pinder, D. (2011). Creating and Delivering Your Value Proposition: Managing Customer Experience for Profit. London: Kogan Page Publishers.
  • Bąkowski, W. (2010). W poszukiwaniu oceny wartości usługi w miejskiej komunikacji zbiorowej. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 628, Problemy Transportu i Logistyki, 13, 219-230.
  • Bijoch, K., Redeł, S. (2000). Prawo gospodarki komunalnej. Warszawa: PWN.
  • Biznes. Słownik pojęć ekonomicznych (2006). Warszawa: PWN.
  • Blaug, M. (2000). Teoria ekonomii: ujęcie retrospektywne. Warszawa: PWN.
  • Buttle, F. (2011). Customer Relationship Management. Concepts and Technologies. Burlington, Ma: Elsevier Ltd.
  • Cole, M., Parston, G. (2006). Unlocking Public Value. A New Model for Achieving High Performance in Public Service Organizations. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc. Publishing.
  • Dobiegała-Korona, B., Doligalski, T. (red.). (2011). Zarządzanie wartością klienta w przedsiębiorstwach w Polsce. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH.
  • Downar, W. (2006). System transportowy. Kształtowanie wartości dla interesariusza. Szczecin: Wyd. Naukowe US.
  • Dyr, T. (2009). Czynniki rozwoju rynku regionalnych przewozów pasażerskich. Radom: Wyd. Politechniki Radomskiej.
  • Grzywacz, W., Burnewicz, J. (1988). Ekonomika transportu. Warszawa: Wyd. Komunikacji i Łączności.
  • Kotler, Ph. (1997). Marketing Management. Analysis, Planning, Implementation and Control. Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall International, Inc.
  • Monroe, K. (1990). Pricing: Making Profitable Decisions. New York: McGraw-Hill.
  • Rydzkowski, W., Wojewódzka-Król, K. (red.). (2007). Transport. Warszawa: PWN.
  • Stabryła, A. (red.). (2011). Przegląd problemów doskonalenia systemów zarządzania przedsiębiorstwem. Encyklopedia zarządzania. Kraków: Mfiles.pl.
  • Ustawa z 16.12.2010 o publicznym transporcie zbiorowym. Dz.U. 2011, nr 5, poz. 13.
  • Woodruff, R. (1997). Customer Value: The Next Source for Competitive Advantage. Journal of the Academy of Marketing Science, 25 (2), 139-153.
  • Zadora, H. (red.). (2004). Wartość w naukach ekonomicznych. Gliwice: Wyd. Politechniki Śląskiej.
  • Zeithaml, V. (1988). Consumer Perceptions of Price, Quality, and Value: A Means-End Model and Synthesis of Evidence. Journal of Marketing, 52 (3), 2-22.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171491028

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.