PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | nr 1(54) | 139--147
Tytuł artykułu

Odległe dzieje reklamy - od czasów starożytnych ku współczesności

Warianty tytułu
The long history of advertising - from ancient to modern times
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu przedstawiono chronologicznie najistotniejsze fakty w zakresie działalności reklamowej, odnoszącej się zarówno do działalności komercyjnej, jak również politycznej. Wykorzystując bogatą literaturę archiwalną odtworzono najistotniejsze fakty z dziejów funkcjonowania reklamy w społeczeństwie. Dokonane ustalenia o charakterze historycznym doprowadziły do zweryfikowania wielu obiegowych informacji z zakresu dziejów reklamy na świecie od czasów starożytności aż po wiek XIX. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents chronologically the most important facts about the advertising activity, related both to the commercial and political activities. Using rich archival literature, the Author recreates the most important facts from the history of advertising functioning in society. The findings of a historical nature have led to verification of a number of circulating informations on the history of advertising in the world, from ancient times until the nineteenth century. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
139--147
Opis fizyczny
Twórcy
  • Powiślańska Szkoła Wyższa w Kwidzynie
Bibliografia
  • Barrès-Baker M. C., An Introduction to the Early History of Newspaper Advertising, "Brent Museum and Archive Occasional Publications" 2006, no. 2.
  • Cohen D., Advertising, John Wiley&Sons Inc., New York, London, Sydney, Toronto 1972.
  • Dahl F., A Bibliography of English Corantos and Periodical Newsbooks 1620-1642, The Bibliographical Society, London 1952.
  • "Gazeta Wyborcza", dodatek "Na plażę", 27.07.2001.
  • Lane W. L., Whitehill-King K., Russell J. T., Kleppner's advertising procedure. 6th Edition, Prentice Hall, New Jersey 2005.
  • Makowski M., Podstawy marketingu w teorii i praktyce, Wyd. Szkoła Wyższa im. B. Jańskiego, Elbląg 2011.
  • Morey M., Bartholomew of Exeter, bishop and canonist: a study in the twelfth century, The University Press, Cambridge 1937.
  • Piacas S., Loiseau M., Born in 1842. A History of advertising, Mundocom, Paris 2006.
  • Pasted-Wood J., The story of advertising, The Ronald Press Co., New York 1958.
  • Presbery F. S., The history and development of advertising, Doubleday, Doran&Co. Inc., New York 1929.
  • Russell J. T., Lane W. R., Reklama według Ottona Kleppnera, Felberg SJA, Warszawa 2000.
  • Sampson H., A history of advertising from the earliest times, Chatto&Windus, London 1874.
  • Sutphen D., The mad old ads, McGraw-Hill Book Co., New York, 1966.
  • Turner E. S., The Shocking History of Advertising, Michael Joseph Publ., London 1952.
  • Urban S., The Gentlemen's Magazine and Historical Chronicle from January to June 1813, Nichols, Son and Bendey, London 1813.
  • Vandenberg P., Śladami przeszłości. Największe odkrycia archeologów, Świat Książki, Warszawa 2003.
  • Wallace R. E., An introduction to wall inscriptions from Pompeii an Herculaneum, Bolchazy-Carducci Publishers Inc., Illinois 2005.
  • Wells W., Burnett J., Moriarty S., Advertising. Principles and practice, Prentice Hall, New Jersey 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171491244

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.