Warianty tytułu
Advertising in the World of the Deaf People
Języki publikacji
Abstrakty
W opracowaniu omówiono podstawowe zasady realizowania procesu komunikacji ze szczególnym uwzględnieniem jego specyfiki wśród osób niesłyszących. Wskazując potrzeby informacyjne tego typu konsumentów, odniesiono się do uwarunkowań realizowanej w praktyce komunikacji marketingowej. Ważnym uzupełnieniem części teoretycznej opracowania są zaprezentowane dane, pochodzące z przeprowadzonego w I kwartale 2012 r. reprezentatywnego ankietowego badania wśród członków Polskiego Związku Głuchych. Zasadniczym celem badania było określenie stosunku osób niesłyszących do aktywności reklamowej, ze szczególnym uwzględnieniem treści niewerbalnych i niejęzykowych znajdujących się w emitowanych w telewizji filmach reklamowych.(abstrakt oryginalny)
The article discusses the basic principles for implementing the communication process with particular emphasis on the specifics of the deaf people. Indicating the need for information of this type of consumers, reference is made to conditions of marketing communication implemented in practice. An important complement to the theoretical study is presented data from a representative survey research among members of the Polish Association of the Deaf conducted in the first quarter of 2012. The primary objective of the study was to determine the attitude of the deaf to advertising, with particular emphasis on non-verbal and non-language content contained in the broadcast television commercials. (original abstract)
Twórcy
autor
- Powiślańska Szkoła Wyższa w Kwidzynie
Bibliografia
- M. Adler, Chalenges of Philosophies in Communications "Journal of Communication" 1963, Summer Supplement.
- K. Anderson, Introduction to Communication Theory and Practice, Cummings Publishing Company, California 1972.
- CBOS: "Reklama a konsument", grudzień 2003.
- D. Cushman, G. Whiting, An Approach to Communication Theory: Toward Consensus of Rules, "Journal of Communications" 1972, nr 22.
- B. Dobek-Ostrowska, Komunikowaniepolitycy ne i publiczne. Podręcznik Akademicki, PWN, Warszawa 2007.
- G. Fauconnier, Mass Media and Society, Leuven University Press, Leuven 1975.
- W Głodkowski, Bez słowa. Komunikacyjne funkcje zachowań niewerbalnych, Hansa Communication, Warszawa 1999.
- T. Goban-Klas, Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, PWN, Warszawa-Kraków 1999.
- B. L. J. Kaczmarek, Komunikacja niewerbalna czy niejęzykowa, "Opuscula Logopaedica", UMCS, Lublin 1993.
- A. M. Nikodemska-Wołowik, Komunikowanie tożsamości rynkowej w otoczeniu międzynarodowym, Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2008.
- PENTOR, "Aktualneproblemy i wydatzęnid', 10-15 listopada 1999.
- PENTOR, "Postany Polaków wobec reklamy", styczeń 2004.
- E. Ross, Speach Comnnicaion. Fnndamentals and Practice, Englewood Cliff, Prentice Hall, Newjersey 1974.
- C. Schannon, A Mathematical Theory of Communication, "Bell System Technological Journal" 1948, nr 3-4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171491504