PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 24 | 77--87
Tytuł artykułu

Przyjazne środowisko pracy filarem strategii zarządzania relacjami z pracownikami w przedsiębiorstwie kolejowym - wyniki badań empirycznych

Warianty tytułu
A Friendly Work Environment as a Pillar of the Employee Relationship Management (ERM) Strategy in the Railway Company - Empirical Research Findings
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu przedstawiono rezultaty badań empirycznych oceny środowiska pracy (jego wybranych elementów) oraz próbę identyfikacji czynników kształtujących i wpływających na koncepcję Zarządzania Relacjami z Pracownikami (ZRzP). Badanie przeprowadzono w przedsiębiorstwie reprezentującym pasażerskiego przewoźnika kolejowego, w grupie 91 pracowników. W badaniu zastosowano następujące metody: kwestionariusz ankiety, obserwację uczestniczącą oraz analizę dokumentów. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents the results of the empirical research evaluating work environment (chosen elements) and an attempt to identify the factors which shape and influence on the level of Employee Relationship Management (ERM). The research was carried out in the organization representing the passenger rail carrier, in the group of 91employees. The study used the following methods: a questionnaire survey, participant observation and analysis of documents. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
77--87
Opis fizyczny
Twórcy
  • AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Bibliografia
  • 1. Klaja-Gaweł B., Zarządzanie Relacjami z Pracownikami (ZRzP), a poziom zaufania organizacyjnego (aspekt instytucjonalny), na podstawie badań w organizacji reprezentującej transport kolejowy [The Employee Relationship Management (ERM) and the level of organizational trust (institutional trust), based on the research in the organization representing the railway transport] (w): Joanna Moczydłowska, Zofia Patora-Wysocka (red.), Nowe trendy w zarządzaniu - perspektywa marketingowa i personalna, Wydawnictwo Społecznej Akademii Nauk "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", Łódź 2016.
  • 2. Lipka A., Employee Relationship Management (ERM), jako trend rozwoju w obszarze funkcji personalnej, "Problemy Zarządzania", nr 9, 2011.
  • 3. Lipka A., Winnicka-Wejs A., Acedański J., Lojalność pracownicza. Od diagnozy typów lojalności pracowników do Zarządzania Relacjami z Pracownikami, DIFIN, Warszawa 2012.
  • 4. Moczydłowska J. M., Błędy w zarządzaniu relacjami z pracownikami, jako wewnętrzne źródło kryzysu w organizacji, [Mistakes in Employee Relationship management as a source of internal crisis in the organization], [w:] Strategie działań w warunkach kryzysu, praca zbiorowa pod redakcją S. Partyckiego, Wydawnictwo KUL, Lublin 2013.
  • 5. Moczydłowska J., Zarządzanie relacjami z pracownikami (ZRzP) - nowe spojrzenie na relacje organizacji z pracownikami, [Employee Relationship Management (ERM) - a new look at relationships of an organization with the its employees], "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", t. XIV, z. 12, cz. II, 2013.
  • 6. Stotz W., Employee Relationship Management.. Der Weg zu engagierten und effizienten Mitarbeitern, Oldenbourg Wissenschaftsverlag, Monachium 2007.
  • 7. Żuchowski I, Brelik A., Metody doboru kadry kierowniczej, identyfikacja stylów kierowania i ocena relacji przełożony-podwładny w przedsiębiorstwach z branży turystycznej [Methods of executive selection, the styles of management and evaluation of relationship superior-subordinate in tourist enterprises], ,,Zeszyty Naukowe Ostrołęckiego Towarzystwa Naukowego", XXX, Ostrołęka 2016.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171491580

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.