PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | nr 18 | 23--32
Tytuł artykułu

The Innovation Chain in Rail Transport

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The paper proposes a classification of innovations in rail transport by compiling a catalog of innovations and introduces the notions of innovation diffusion and innovation chain. It also provides examples of innovative products and technology solutions developed by Polish manufacturers. (original abstract)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
23--32
Opis fizyczny
Twórcy
  • Koleje Śląskie
  • Warsaw School of Economics, Poland
Bibliografia
  • A. Laskowska-Rutkowska, Koncepcja falowego rozwoju logistyki. Dyfuzja innowacji w łańcuchu dostaw, PTE, Szczecin 2013.
  • A. Szelągowska, Definicyjne aspekty innowacji, in: M. Bryx (ed.), Innowacje w zarządzaniu miastami w Polsce, Oficyna Wyd. SGH, Warszawa 2014, pp. 15-18.
  • F. Damanpour, M. Schneider, Phases of the adoption of innovation in organizations: effects of environment, organization and top managers, British Journal of Management, Vol. 17 No. 3 (2006) 215-236.
  • A. Baregheh, J. Rowley, S. Sambrook, Towards a multidisciplinary definition of innovation, Management Decision, Vol. 47 No. 8 (2009) 1323-1339.
  • L. V. Shavinina (ed.), The International Handbook on Innovation, Pergamon, 2003.
  • OECD-Eurostat, Oslo Manual: Guidelines for Collecting and Interpreting Innovation Data, 3rd Edition, 2005.
  • I. Krawczyk-Sokołowska, Innowacyjność przedsiębiorstw i jej regionalne uwarunkowania, Wyd. Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2012.
  • A. Oke, Innovation types and innovation management practices in service companies, International Journal of Operations & Production Management, Vol. 27 No. 6 (2007) 564-587.
  • F. Gallouj, O. Weinstein, Innovation in services, Research Policy, Vol. 26 (1997), 537-556.
  • H. Droege, D. Hildebrand, M. A. Heras Forcada, Inn ovation in services: present findings, and future pathways, Journal of Service Management, Vol. 20 No. 2 (2009), 131-155.
  • Q. Wang, Ch. Voss, X. Zhao, Zh. Wang, Modes of service innovation: a typology, Industrial Management &Data Systems, Vol. 115 No . 7 (2015) 1358-1382.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171492516

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.