Czasopismo
2017
|
Vol. 26, nr 1 Prawne determinanty polityki rolnej
|
457--463
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Ochrona oznaczeń geograficznych w Unii Europejskiej. Blaski i cienie
Języki publikacji
Abstrakty
Chronione oznaczenia geograficzne stanowią dla podmiotów wprowadzających na rynek unijny produkty rolnicze formę prawną kompleksową i bezpieczną. Należy mieć jednak na uwadze, że ten sposób ochrony produktów rolno-żywnościowych z jednej strony oferuje wiele korzyści, w postaci np. możliwości reklamy swojego produktu na rynkach Unii Europejskiej, wyróżniając go spośród innych, z drugiej strony niekiedy komplikuje sytuację przedsiębiorcy. Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie zalet i wad ochrony żywności za pomocą formy prawnej w postaci chronionych oznaczeń geograficznych. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Strony
457--463
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Universidad de Jaén
Bibliografia
- Abriani N., Cottino G., Ricolfi M., Diritto Industriale, Trattato di Diritto Comerciale, Vol. 2, Turín 2001.
- Botana Agra M., Las denominaciones de origen, Madrid 2001.
- Casado Cerviño A., La nueva Ley española de marcas, nombre comercial y rótulo de establecimiento. Razones para una reforma. Concepto de marca. Signos, "AC" 1990.
- Fernández-Nóvoa C., Fundamentos de derecho de marcas, Madrid 1984.
- Fernández-Nóvoa C., La adopción de un nombre geográfico extranjero como marca, "ADI" 1975, Vol. 2.
- Fernández-Nóvoa C., La protección internacional de las denominaciones geográficas de los productos, Madrid 1970.
- Fernández-Nóvoa C., Tratado de Derecho de Marcas, 2ª edic., Madrid 2004.
- Floridia G., Il riassetto della proprietà industriale, Milán 2006.
- Ghidini G., Benedetti F. De, Codice della proprietà industriale. Commento alla normativa sui diritti derivanti da brevettazione e registrazione, 1ª edic., Milán 2006.
- Gómez Lozano M.M., Denominaciones de origen y otras indicaciones geográficas, Cizur Menor 2004.
- Gómez Segade J.A., La protección constitucional de la marca y de las denominaciones de origen, "ADI" 1981, Vol. 7.
- Heaht C., Il caso Budweiser, "Riv. Dir. Ind." 2004, Vol. 2-3.
- Ivone G., Diritto alla denominazione e marchio geográfico, "Riv. Dir. Comm." 1993, Vol. 2.
- Libertini M., Indicazioni geografiche e segni distintivi, "Riv. Dir. Comm." 1996, Vol. 1.
- Magelli S., Marchio e nome geografico, [en:] Studi di Diritto Industriale in onore di Adriano Vanzetti. Proprietà intellettuale e concorrenza, Vol. 2, Milán 2004.
- Martínez Gutiérrez A., La conformación de la marca de empresa con denominaciones geográficas, "ADI" 1999, Vol. 20.
- Massaguer Fuentes J., Marca (Derecho Mercantil), "EJB", Vol. 3, Madrid 1995.
- Mota Maia J., Marcas, indicaciones geográficas y denominaciones de origen en el derecho comunitario, [en:] A. Bercovitz Rodriguez-Cano, Marca y Diseño comunitarios, Cizur Menor 1996.
- Nervi A., Le denominazioni di origine protette e marchi: spunti per una ricostruzione sistematica, "Riv. Dir. Comm." 1996, Vol. 1.
- Plasseraud Y., Choisir, protéger et gerer vos marques, París 1977.
- Ricolfi M., I fatti costitutivi del diritto al marchio. I soggetti, [en:] P. Auteri, G. Floridia, V. Mangini, G. Olivieri, M. Ricolfi, P. Spada, Diritto Industriale, Proprietà intellettuale e concorrenza, 2ª edic., Turín 2005.
- Sena G., Il diritto dei marchi. Marchio nazionale e marchio comunitario, 5ª edic., Milán 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171493794