PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | Biznes w kulturze - kultura w biznesie : nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne | 82--95
Tytuł artykułu

Marketing społecznościowy jako narzędzie promocji kultury na przykładzie akcji Muzeum Śląskiego "Rozpocznij od kultury"

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Spadek efektywności tradycyjnych mediów, nadmiar przekazów reklamowych, a także rosnące koszty tradycyjnych kampanii marketingowych powodują, że firmy i instytucje coraz częściej zwracają się leu akcjom promocyjnym w tzw. nowych mediach. Jednocześnie coraz popularniejsze staje się również korzystanie nawet z kilku urządzeń mobilnych naraz, szczególnie przez młodzież i studentów. Ponadto światowe trendy pokazują, że obecnie jedną ze skuteczniejszych metod dotarcia z komunikatem do odbiorcy są systematycznie prowadzone działania w mediach społecznościowych oraz na portalach internetowych. Działania marketingowe, ze szczególnym uwzględnieniem nowoczesnych kanałów komunikacyjnych, odgrywają znaczącą rolę również w promowaniu wydarzeń kulturalnych, a także upowszechnianiu sztuki i kultury przez różnego rodzaju instytucje. Wiele z nich świadomie prowadzi działania komunikacyjne oparte na marketingu społecznościowym - czyli zjawisku polegającym na przyciąganiu uwagi i generowaniu ruchu internetowego za pomocą serwisów społecznościowych umożliwiającym nie tylko dotarcie do grupy docelowej, ale także obniżenie kosztów działań marketingowych; marketing społecznościowy bazuje przede wszystkim na umiejętności wykorzystania połączeń między ludźmi i dotarciu z komunikatem pośrednio przez innych. Nie bez znaczenia w procesie przekazywania informacji różnymi kanałami komunikacji w Internecie pozostaje również identyfikacja wizualna podejmowanego przedsięwzięcia, dlatego też autorki przedstawią zagadnienie komunikacji wizualnej. Celem rozdziału jest ukazanie istoty marketingu społecznościowego na przykładzie akcji dla studentów przygotowanej przez Muzeum Śląskie "Rozpocznij od kultury". (fragment tekstu)
Twórcy
autor
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Adamski A., Media w analogowym i cyfrowym świecie, Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa 2012.
  • Evans L., Social Media Marketing. Odkryj potencjał Facebooka, Twittera i innych portali społecznościowych, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2011.
  • Reformat B., Bilińska-Reformat K., Wykorzystanie mediów społecznościowych w działaniach promocyjnych sieci handlowych, "Marketing i Rynek" 2014, nr 4.
  • Wojcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171495126

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.