Czasopismo
2017
|
Biznes w kulturze - kultura w biznesie : nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne
|
134--144
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Celem rozdziału jest przedstawienie możliwości wykorzystania Internetu w branży kulturalnej, która w wielu obszarach swoich działań zachowuje dystans do wdrażania nowoczesnych technologii. Szczególną uwagę zwrócono na aspekty biznesowe, takie jak działalność informacyjno-marketingowa oraz podejmowanie decyzji finansowych i inwestycyjnych. W niniejszym rozdziale dokonano przeglądu literatury krajowej i zagranicznej prezentującej różne aspekty wykorzystania nowoczesnych technologii w bardzo szczególnej branży, do której należą jednostki kultury, jak i przedstawiającej możliwości i korzyści wdrażania tych technologii w administracyjno-zarządczych obszarach każdego podmiotu działającego na konkurencyjnym rynku. W każdym przypadku możliwe jest zwiększenie efektywności działania bądź to przez zwiększenie atrakcyjności "produktów" przemysłu kulturalnego, bądź poprzez usprawnienie czynności związanych z administracją i zarządzaniem (w tym zarządzaniem finansowym jednostką). (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
134--144
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
- Benkler Y., The Wealth of Networks: How Social Production Transforms Markets and Freedom, Yale University Press, New Haven 2006.
- Crawford S., Captive Audience: The Telecom Industry and Monopoly Power in the New Gilded Age, Yale University Press, New Haven 2013.
- DiCola P., Money from Music: Survey Evidence on Musicians ' Revenue and Lessons about Copyright Incentives, "Arizona Law Review. Social Science Research Network" 2013, January 9.
- DiMaggio P., Nonprofit Organizations and the Intersectoral Division of Labor in the Arts [w:] The Nonprofit Sector: A Research Handbook, 2nd ed., eds. Walter Powell and Richard Steinberg, Yale University Press, New Haven 2006.
- DiMaggio P., M. Toqir Mukhtar, Arts Participation as Cultural Capital in the United States, 1982-2002, Signs of Decline? "Poetics" 2004, No. 32.
- Drucker P.F., Innowacja i przedsiębiorczość: praktyka i zasady, PWE, Warszawa 1992.
- Howe J., The Rise of Crowdsourcing, "Wired Magazine" 2006, June.
- Lysik L., Machura P., Rola i znaczenie technologii mobilnych w codziennym życiu człowieka XXI wieku, "Media i Społeczeństwo" 2014, nr 4.
- Mortimer J., Holland J., Nosko Ch., Sorensen A., Supply Responses to Digital Distribution: Recorded Music and Live Performances, "Information Economics and Policy" 2012, No. 24.
- Schradie J., The Digital Production Gap: The Digital Divide and Web 2.0 Collide, "Poetica" 2011, No. 39.
- Schuster J.M., Participation Studies and Cross-National Comparison: Proliferation, Prudence and Possibility, "Cultural Trends" 2007, No. 16.
- Shekova E., Changes in Russian Museum Attendance: 1980-2008, "Museum Management and Curatorship" 2012, No. 27.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171495712