Czasopismo
2017
|
Biznes w kulturze - kultura w biznesie : nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne
|
171--180
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W dobie nowych mediów, globalizacji oraz ciągłego rozwoju procesów technologicznych kultura musi wychodzić naprzeciw zachodzącym zmianom. Poprzez kulturę kształtowana jest tożsamość człowieka, aspiracje, a także postrzeganie otaczającego nas świata. Jest ona elementem wpływającym na nasz styl życia. Brak dostatecznej wiedzy na temat zróżnicowania kulturalnego może negatywnie wpływać na działania w sferze biznesu oraz komunikację międzykulturową. Pomocne w tym zakresie okazują się specjalnie przygotowane programy Unii Europejskiej dla sektora kultury, szczególnie z zakresu digitalizacji. Rozwój Internetu w znacznym stopniu wpłynął na dzisiejszą kulturę głównie poprzez dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Jednak koszty procesów technologicznych są wysokie, dlatego coraz częściej biznes musi współpracować z jednostkami kultury. Celem rozdziału jest próba powiązania zaprezentowanych działań Unii Europejskiej w zakresie możliwości finansowania sektora kultury i pozyskiwania funduszy oraz prezentacja wybranych rozwiązań informacyjno-komunikacyjnych stosowanych w instytucjach kultury w Polsce. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
171--180
Opis fizyczny
Twórcy
- Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
- Kaliszewski A., Główne nurty w kulturze XX i XXI wieku, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2012.
- Meyer M., Problematyka kulturowa w naukach ekonomicznych, "Oeconomia Copernicana" 2012, nr 4, PTE Oddział Toruń.
- Nocoń A., Źródła finansowania jednostek kultury, "Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach" 2016, nr 256.
- Pabian B., Kulturowe konteksty pielgrzymowania i rozwoju turystyki religijnej. Przykład regionu częstochowskiego, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2016.
- Reformat B., Unijne dofinansowanie kultury jako szansa na rozwój biznesu kreatywnego [w:] Biznes w kulturze - kultura w biznesie. Wybrane problemy, red. B. Reformat i A. Kwiecień, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2016.
- Sanderhoff M., Foreword [w:] Sharing is Caring. Openness and Sparing in the Cultural Heritage Sector, Statens Museum for Kunst, Copenhagen 2014.
- Schweder R.A., Mapy zasad moralnych, zarozumiałość pierwszego świata i nowi ewangeliści [w:] Kultura ma znaczenie. Jak wartości wpływają na rozwój społeczeństw, red. L.E. Harisson, S.P. Huntington, Zysk i S-ka, Poznań 2003.
- Śliwowski K., Otwarte Zabytki - przewodnik dla nauczycieli, bibliotekarzy i animatorów Kultury, Centrum Cyfrowe, Warszawa 2014.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171495966