PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 44 Uwarunkowania funkcjonowania gospodarki cyfrowej | 121--132
Tytuł artykułu

Dyspersja cen książek na polskim rynku księgarń on-line

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Price Dispersion of Books on the Polish Online Bookshop Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Internet to technologia, która zdaniem wielu osób miała przyczynić się do zmiany licznych aspektów naszej egzystencji. Wielkie nadzieje wiązano m.in. ze zmianą w sposobie funkcjonowania handlu. Idea technologii, która zmniejsza dystans między sprzedawcami, koszty poszukiwań najlepszej oferty oraz istotnie obniża koszty menu, bliska jest koncepcji konkurencji doskonałej. Model funkcjonowania rynku znany już od ponad stulecia miał szansę na wykorzystanie w praktyce. Wielu badaczy spekulowało, że upowszechnianie się Internetu spowoduje, że rynki staną się bardziej efektywne, ceny będą na poziomie kosztów marginalnych i przede wszystkim będą to ceny ujednolicone, czyli dyspersja spadnie do zera.(fragment tekstu)
EN
This paper presents the market of shopbots In Poland. A special focus is put on cooperation between shopbots and online shops (price lists, offer presentation and updates), as well as usability of shopbots for online shopping (the number of presented offers, readability of shopbot websites, usability of shopbot search engines). The main hypothesis verified in the study was as follows: there is one certain shopbot on the Polish market that always leads to the lowest prices.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Ancarani F., Pricing and the internet: frictionless commerce or pricer's paradise?, "European Management Journal" 2002, vol. 20, s. 680-687.
  • Civan A., Oktay M., Tunz C., Information and Price Dispersion on Net, "METU Studies in Development" 2008, vol. 35, s. 249-264.
  • Forlicz S., Mikroekonomiczne aspekty przepływu informacji między podmiotami rynkowymi, Wydawnictwo WSB, Poznań 1996.
  • Hopkins E., Price dispersion, "Journal of Economic Literature" 2006, vol. 28.
  • Kalinowski S., Konkurencja lub kooperacja. Studia eksperymentalne nad funkcjonowaniem rynków, Wydawnictwo AE Poznań, Poznań 2008.
  • Xing X., Can price dispersion be persistent in the Internet markets, "Appplied Economics" 2010, vol. 42, s. 1927-1940.
  • Bounie D., Eang B., Sirbu M., Waelbroeck P., Online Price Dispersion An International Comparison, 2012, http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=1625847 [dostęp 14.07.2014].
  • Bounie D., Eang B., Sirbu M., Waelbroeck P., Online price dispersion. What can we learn from Amazon Marketplace?, 2009, http://innovation-regulation2.telecom-paristech.fr/wpontent/uploads/Documents/thematiques/Digital_Distribution/Discussionwaterman.pdf [dostęp 20.07.2014].
  • E-commerce w Polsce 2014. Gemius dla e-Commerce Polska, http://www.ecommerce.gemius.pl [dostęp 17.01.2015].
  • E-commerce w Polsce oczami internautów 2012, https://gemius.com/files/Raport%20e-commerce.pdf [dostęp 15.01.2015].
  • eHandel Polska 2012. Sklepy 24, http://www.sklepy24.pl/download/raport-ehandel-polska-2012.pdf [dostęp 17.01.2015].
  • Ge Z., Shao Y., Analysis of price dispersion in e-market a case study, 4th International Conference on Electronic Business, 2004, http://iceb.nccu.edu.tw/proceedings/2004/Paper/CN022 paper.pdf [dostęp 14.06.2014].
  • Krzesaj M., Rozproszenie cen produktów homogenicznych w Internecie, http://mikro-ekonomia.net/system/publication_files/741/original/4.pdf?1315213995 [dostęp 12.07.2014].
  • Pereira P., Do lower search costs reduce prices and price dispersion? 2004, Information economics and policy, http://csc-studentweb.lr.edu/swp/Berg/PhD%20Backgound%20material%20-%20dissortation/Literature_articles/Economic_theory/Price%20dispersion%20Pereira.pdf [dostęp 20.07.2014].
  • Społeczeństwo informacyjne w Polsce 2013, http://stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/nts_spo-lecz_inform_w_polsce_10-2012.pdf [dostęp 17.01.2015].
  • Sprzedaż internetowa w Europie w 2012 r., Trusted Shops, www.trustedshops.pl [dostęp 15.01.2015].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171496366

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.