PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2013 | nr 4(61) | 25--32
Tytuł artykułu

CSR 2.0: nowe ujęcie społecznej odpowiedzialności biznesu

Warianty tytułu
CSR 2.0: a New Approach to Corporate Social Responsibility
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiony został CSR 2.0 - nowy model społecznej odpowiedzialności biznesu, który został zaproponowany przez W. Vissera w 2010 roku. CSR 2.0, jako kolejny etap rozwoju CSR, stanowi nową odpowiedź na społeczne i środowiskowe problemy ludzkości. Podejście holistyczne, będące wyznacznikiem nowego CSR, akcentowane było już wcześniej w strategicznym podejściu do CSR. Dopiero teraz jednak, dzięki naświetleniu przez W. Vissera podobieństw pomiędzy rewolucją Web 2.0 oraz CSR 2.0, nowego znaczenia dla społecznej odpowiedzialności nabrały takie terminy jak: współpraca, kreatywność, innowacyjność czy interaktywność.(abstrakt oryginalny)
EN
The article discusses CSR 2.0 - a new approach to corporate social responsibility which was proposed by W. Visser in 2010. CSR 2.0, as the next stage in the development of CSR, is a new response to social and environmental problems facing us today. A holistic approach, that is essential for the new CSR, was stressed in the strategic approach to CSR as well. But only now, thanks to W. Visser, who noticed similarities between the revolution of Web 2.0 and CSR 2.0, such terms as: collaboration, creativity, innovation and interactivity, gained a new meaning to corporate social responsibility.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
25--32
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • Brzustewicz Р., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa jako narzędzie w realizacji idei zrównoważonego rozwoju, [w:] Polityka gospodarcza i finanse w teorii i praktyce, (red.) A. Poszewiecki, G. Szczodrowski, Instytut Wiedzy i Innowacji, Warszawa 2011.
  • Brzustewicz P, Systemy produktowo -usługowe jako sposób realizacji rozwoju zrównoważonego w biznesie, "Markedng i Rynek" 2012, nr 10.
  • Commission of die European Communities, Green Paper. Promoting a European Framework for Corporate Social Responsibility, Brussels 2001.
  • DiNucci D., Fragmented Futurę, "Design & New Media" 1999, Аргil.
  • Elkington J., Cannibals with Forks: The Triple Bottom Line of 21 st Century Business, Capstone Publishing, Oxford 1997.
  • Gasparski W, Lewicka-Strzałecka A., Rok B., Szulczewski G., Europejskie i światowe standardy etyki oraz społecznej odpowiedzialności w działalności gospodarczej, [w:] Europejskie standardy etyki i społecznej odpowiedzialności biznesu, (red.) W Gasparski, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, Warszawa 2003.
  • Greser J., Społeczna odpowiedzialność biznesu w polityce gospodarczej Unii Europejskiej, "Gazeta IT" 2005, nr 9.
  • Greszta М., Na drodze do odpowiedzialnego biznesu, [w:] Więcej niż zysk, czyli odpowiedzialny biznes. Programy, strategie, standardy, (red.) B. Rok, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2001.
  • Kietliński K., Reyes V. М., Oleksyn Т., Etyka w biznesie i zarządzaniu, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.
  • MacManus R., Porter J., Web2.0forDesigners, "Digital Web Magazine" 2005, May, http://www.digital-web.com/articles/ web_2_for_designers.
  • McElhaney К., A Strategie Approach to Corporate Social Responsibility, "Leader to Leader" 2009, Spring.
  • 0'Reilly Т., What ls Web 2.0: Design Patterns and Business Models for the Next Generation of Software, "Communications & Strategies" 2007, No. 65.
  • Potter М. E., CSR - a religion with too many priests? - Dialogue with Mette Morsing, "European Business Forum" 2003, Vol. 15, Autumn.
  • Porter М. E., Kramer M. R., Strategy and Society: The Link Between Competitwe Adrantage and Corporate Social Responsibility, "Harvard Business Review" 2006, December.
  • Prymon М., Menedżerskie i społeczne aspekty współczesnego marketingu, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2000.
  • Rybak М., Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2004.
  • Samuelson Р., Nordhaus W., Ekonomia 2, (tłum.) M. Rusiński, Z. Wolińska, PWN, Warszawa 1996.
  • Seitel F. P, Public Relations w praktyce, (tłum.) M. Albigowski i in., Wyd. Felberg SJA, Warszawa 2003.
  • Steinmann FL, Schreyögg G., Zarządzanie. Podstawy kierowania przedsiębiorstwem, (tłum. zbiorowe pod kierownictwem L. Martana), Wydawnictwo Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 1992.
  • Visser W, CSR 2.0: Transforming the Role of Business in Society, "Social Space" 2011, No. 4.
  • Visser W, The Age of Responsibility: CSII 2.0 and the New DNA of Business, "Journal of Business Systems, Governance and Ethics" 2010,Vol. 5, No. 3.
  • World Commission on Emdronment and Deyełopment, Our Common Futurę, Oxford Uniyersity Press, New York 1987.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171496422

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.